پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  سید حسن وحدتی شبیری

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: به منظور تحقق هدف استقلال قوه قضائیه، بودجه دستگاه قضایی باید به شکل مستقل از دیگر قوای کشور، تدوین و تصویب شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از مقام شامخ شهیدان دستگاه قضایی به خصوص آیت الله دکتر بهشتی اظهار داشت: مهم ترین مساله در رابطه با قوه قضاییه ، تلاش هر چه بیشتر در زمینه استقلال آن است چه آن که این استقلال اساساً یک مفهوم حقوقی دارد که بازگشت به اصل تفکیک قوا را متذکر می شود.

وی افزود: تجربه نشان داده که اگر قوای مملکت در عین تعامل و ارتباط با یکدیگر استقلال لازم را داشته باشند موفق تر خواهند بود و به خصوص با توجه به شان و جایگاه قوه قضاییه، این مساله استقلال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این حقوقدان حوزوی همچنین بیان داشت: بودجه دستگاه قضایی باید به شکل مستقل تعیین شود نه توسط قوه دیگر تا استقلال آن کاملاً محقق شود و بی شک تحقق این مساله کمک می کند که قوه قضاییه در انجام وظایف ذاتی و محوله عملکرد بهتری داشته باشد.

وی در خصوص ضرورت مقابله با فساد اقتصادی و مفسدان اقتصادی نیز گفت: دین مبین اسلام راهکارهای مهمی برای مبارزه با مفسدان دارد که اگر نگاه داشته باشیم، به آیات قرآنی در این باره متوجه می شویم که اساساً اختیارات حاکم اسلامی در این خصوص گسترده است، منتهای مراتب باید با توجه به اصل قانونی بودن جرم و مجازات، در این باره به قانون گذاری پرداخت.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha