پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا معروف خالدی

حوزه/ ماموستا معروف خالدی، امام جمعه موقت سنندج گفت: برای توسعه و ترویج نماز جمعه در جامعه مسلمین کارهای بنیادی در بحث تبلیغ این سنت الهی صورت بگیرد.

ماموستا معروف خالدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از دستورات اکید قرآن کریم و خداوند برپا داشتن نماز است.

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر اینکه نماز ستون دین اسلام است، گفت: برپایی نماز در کنار برادران دینی خود نشان از اطاعت از خداوند متعال است و هر کسی از این واجب دینی سرباز زند، از دین خارج شده است.

این عالم اهل سنت افزود: یکی از اصلی ترین و محسوس ترین علائم و نتایج اطاعات از خداوند متعال، دور شدن انسان از انحرافات اجتماعی، شخصی و... می باشد، لذا باید گفت که بندگی و اطاعات از خداوند متعال زمینه رشد معنویات در انسان را به تدریج فراهم خواهد آورد.

ماموستا خالدی تاکید کرد: عبادات و زهد ارتباط بنده با خداوند متعال را تقویت می کند و آن را تداوم می بخشد و این مسیر همانگونه که بیان شد تنها از راه عبادات تقویت خواهد شد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به اینکه در این اسلام به موضوع نماز بسیار پرداخته شده است، بیان داشت: اقامه نماز به ویژه حضور در نماز جمعه و جماعت از نشانه های بارز عبادت و بندگی خداوند متعال است، لذا باید در توسعه و ترویج نماز جمعه در جامعه مسلمین کارهای بنیادی در بحث تبلیغ این سنت الهی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اهمیت برپایی نماز جمعه بسیار والاتر از امور دنیوی است و در نزدیک خداوند متعال از چنان ارزشی برخوردار است که وصف آن غیرممکن می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha