سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ طرح معرفتی جامع رشد ویژه دانش آموزان نخبه  دبیرستان شهید عسگریان تهران

حوزه/ در مدارس امین برگزاری کلاس های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، آموزش اقامه نماز جماعت، تشکیل هیئت های دانش آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، کلاس های قرانی و روخوانی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،ح جت الاسلام عباس فغانی صبح امروز در جمع مبلغین و مبلغات طرح مدارس امین استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اعزام روحانیون و خواهران طلبه که شرایط آن ها برای امور تبلیغی محرز شده باشد، در معاونت تبلیغ حوزه استان انجام و در این راستا روش مشاوره و ارتباط با دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: در این مدارس برگزاری کلاس های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون در قم، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، آموزش اقامه نماز جماعت، تشکیل هیئت های دانش آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، کلاس های قرانی و روخوانی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین کلاس هایی در سه بخش، اجرای طرح جامع هنر در مدارس علمیه، مهارت افزایی و برگزاری روش سخنرانی، فن بیان که با همکاری و همفکری مدیران مدارس علمیه به خوبی برنامه ریزی و برگزارشده که نتایج ارزشمندی به دنبال داشته است.

 معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از روحانیون(برادران) در طرح هجرت و با توجه به شرایط استقرار و به اتفاق خانواده در روستاهای استان مشغول فعالیت های تبلیغی و فرهنگی و ارائه مشاوره به خانواده ها و جوانان هستند که مورد استقبال اهالی روستاها قرارگرفته و این روحانیون هم در بیشتر برنامه های مذهبی و اعیاد و وفات ائمه معصومین نقش مؤثر و با نشاطی در برگزاری این برنامه ها تاکنون داشته اند.

وی اظهار کرد: در مدارس امین برگزاری کلاس های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، آموزش اقامه نماز جماعت، تشکیل هیئت های دانش آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، کلاس های قرانی و روخوانی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد: تقویت پایه‌های دینی دانش آموزان در مدارس از اهداف مدارس امین است و همچنین مشاوره‌های مذهبی و دینی مبلغان و مبلغات در این امر صورت می‌گیرد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از دو نفر از مبلغین هجرت بلند مدت و دو نفر از مبلغین مدارس امین تجلیل گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha