شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه سواد رسانه ای

حوزه/ سطح پایین آگاهی مردم و کاربران و اختلاف سطح سواد رسانه ای والدین و فرزندان، مشکلات فرهنگی و اخلاقی کاربران، سهولت ارتکاب جرم و افزایش کاربران مجرم از عوامل موثر در وقوع جرم سایبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، سرگرد روشنی در کارگاه آموزشی «سواد رسانه ای»، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان بندر ترکمن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: یک جنگ نرم بسیار حساب شده علیه مردم ایران در جریان است که هدف آن استحاله فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در این استحاله، هیچ اصراری بر تغییر نام ایران نیست، ولیکن محتوای آن را بایستی تغییر داد و این به معنای واقعی استحاله می باشد.

رئیس پلیس فتای استان گلستان ضمن اشاره به اهداف جنگ نرم دشمن، تبلیغ به زندگی مجردی و دوری از کانون خانواده، تبدیل ارزش به ضد ارزش و ... را از جمله این اهداف برشمرد.

سرگرد روشنی در توضیح شکل گیری فضای مجازی گفت: فضای مجازی مجموعه ای از ارتباطات درون انسان هایی است که از طریق رایانه و سیستم ارتباطی، بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی که حد و مرز ندارد، شکل گرفته است.

وی به ویژگی های فضای مجازی اشاره کرد و عنوان کرد: مستمر و همیشگی بودن، دستیابی به آخرین اطلاعات آسان کاربران و انتشار سریع، جذابیت و تنوع داشتن و گمنامی کاربر از ویژگی های فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای گلستان تاکید کرد: با توجه به این که در فضای مجازی استناد مطالب مشخص نیست، باید کاربران تفکر و نگاه نقادانه داشته باشند. 

سرگرد روشنی با تشریح جرم سایبری، به بیان عوامل موثر بر وقوع این جرم ها اشاره کرد و گفت: سطح پایین آگاهی مردم و کاربران و اختلاف سطح سواد رسانه ای والدین و فرزندان، مشکلات فرهنگی و اخلاقی کاربران، سهولت ارتکاب جرم و افزایش کاربران مجرم از عوامل موثر در وقوع جرم سایبری است.

وی ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات شخصی کاربران و رعایت نکات امنیتی، توصیه کرد: در هنگام خرید اینترنتی، از فروشگاه های اینترنتی معتبر و دارای نماد الکترونیک خرید کرده، در حفاظت اطلاعات شخصی خود حساس باشید و رمز عبور خود را به صورت دوره ای تغییر دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha