سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سازمان قضایی نیروهای مسلح

حوزه/ برگزاری کارگاه های پیشگیری وقوع جرم باعث کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم در نیروهای مسلح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کمال فرهگ نیا، پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه در قم با اشاره به مهم‌ترین جرائم در نیروهای مسلح گفت: مهم‌ترین جرم شایع در نیروهای مسلح، فرار از خدمت نظام وظیفه است، لذا تلاش می شود با پیشگیری حقوقی و قضایی بتوانیم این نوع از جرم را در نیروهای مسلح کاهش دهیم.

دادستان نظامی استان قم بابیان اینکه یکی از فعالیت های دادستان‌های نظامی تعیین ضابطان قضایی و برگزاری کارگاه های آموزشی است، افزود: تاکنون 5 دوره کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شده است و این مسئله باعث شده سالانه شاهد 25 درصدی کاهش وقوع جرم در نیروهای مسلح باشیم.

حسین صیدی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلخ استان قم نیز در سخنانی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینهٔ پیشگیری از جرم فعالیت‌های جدی داشته است، گفت: از جمله این فعالیت ها آموزش و برگزاری کارگاه های آگاهی بخشی برای نیروهای مسلح، تبیین درست قوانین، و ... است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاه‌سازی به‌ وسیله قضات صورت می‌گیرد دلیل این است که این افراد بر قوانین حقوقی اشراف دارند و بهتر می‌توانند آن را تشریح کنند. همین مسئله باعث کاهش وقوع جرم در نیروهای مسلح شده است.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha