پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اجرای طرح «مبلغ بومی» در بقاع متبرکه و امامزادگان این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، امروز در نشست مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه با حوزه علمیه خواهران لرستان که در محل اداره کل اوقاف استان برگزار شد با اشاره به اینکه در اجرای برنامه ها و طرح های سالانه همواره از ظرفیت مبلغان بومی و غیربومی استفاده می شود، گفت: مبلغان با استقرار در بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ وقف متناسب با نیاز جامعه تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، مبلغان در بقاع متبرکه برای اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و ورزشی تلاش می کنند، ادامه داد: مبلغان در برنامه طرح نشاط معنوی (اوقات فراغت) با رویکرد اعتقادی و معرفتی حضور دارند .

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه از اجرای طرح «مبلغ بومی» در برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر حضور مبلغان برادر، خواهران مبلغه نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گسترش فرهنگ وقف، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و ... مشارکت دارند.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان موجب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به برنامه های قرآنی شود.

برگزاری دوره های تحکیم بنیان خانواده

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان  هم در این نشست با اشاره به اینکه بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی برای تبلیغ علوم دینی هستند، گفت: با استقرار دائم مبلغان در بقاع متبرکه و امامزادگان می توان در راستای نشر معارف دینی و فرهنگ فاطمی اقدامات ارزشمندی در بین زائران انجام داد .

وی با بیان اینکه برگزاری دوره ها و مسابقات قرآنی از فعالیت های محوری اداره کل اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: در این راستا اوقاف می تواند از وجود خواهران مبلغه برای آموزش قرآن و همچنین داوری مسابقات قرآنی بهره گیرد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه لرستان از برنامه های مشترک این دو نهاد برای جامعه بانوان است، خاطر نشان کرد: دوره های سبک زندگی اسلامی با محوریت ترویج سبک زندگی فاطمی و ارائه آموزه های تحکیم بنیان خانواده به ویژه تربیت فرزند برای بانوان در حال برگزاری است .

عزیزی در پایان کفت: ارائه سرفصل های آموزشی متناسب با نیاز جامعه برای تبلیغ در بقاع متبرکه و امامزادگان در طول سال برای مبلغان اعزامی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha