جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه گفت: از اساتید درخواست می شود که بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و طلاب جوان را با این محیط آشنا سازند و آن را فرصتی برای تبلیغ و نشر علوم دینی و شریعت اسلامی در کشور، منطقه و حتی دنیا بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، عصر امروز در جمع مدیران،‌ معاونین و اساتید مدارس علمیه استان کردستان اظهار داشت: مدیران و اساتید حوزوی در بحث آموزش طلاب جدید الورود از شیوه های نوین استفاده کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: امروز رغبت به شیوه های آموزش سنتی در تمام مراکز آموزش و حتی مدارس علمیه کمتر شده است، لذا اساتید تلاش کنند که در کنار آموزش های معمول به طلبه های جوان، از روش نوین آموزشی استفاده کنند که بی شک نتیجه آن بهتر و به روزتر خواهد بود.

دریایی در ادامه با اشاره به اینکه امروز امکانات دنیای مجازی هم فرصت و تهدید برای طلاب محسوب می شود، گفت: امروز فضای مجازی بخش اعظمی از زندگی انسان ها را اشغال کرده است و تبادل اطلاعات و مفاهیم در این فضا به حدی است که روش های اطلاع رسانی کلاسیک به تدریج در حال خارج شدن از دور است.

وی تصریح کرد: از آن حیث فضای مجازی می تواند تهدید باشد این است که طلبه و روحانی با این محیط آشنایی نداشته باشد و به قول معروف سره را از ناسره تشخیص ندهد که در این صورت خطرات فرهنگی و امکان نفوذ شبهات و افکار ضد دین در فضای مجازی به راحتی حتمی خواهد شد و تهاجم فرهنگی به آسودگی خیال کار خود را انجام می دهد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: اگر طلبه ای که در مدرسه و حوزه علمیه در حال تحصیل علوم دینی است با فضای مجازی نیز آشنا باشد و تهدیدات و فرصت های آن را به خوبی تشخیص دهد می تواند این را فرصتی مغتنم برای تبلیغ امور دینی بداند و بهترین و ناب ترین استفاده ها را از این فضا ببرد.

دریایی در پایان گفت: از اساتید درخواست می شود که در سال تحصیلی جدید، بحث فضای مجازی را در مدارس علمیه جدی بگیرند و طلاب جوان را با این محیط آشنا سازند و آن را فرصتی برای تبلیغ و نشر علوم دینی و شریعت اسلامی در کشور، منطقه و حتی دنیا بدانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha