جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آغاز زندگی مشترک

حوزه/ روش تمنا و خواهش و واگذاری تصمیم به مرد، لطافت زن را در چشم مرد به مراتب بالا می‌برد، شکلی از دلربایی زنانه است که خریدار دارد و...

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سعید حمیدی زاده در کانال ایده های ناب در سروش، به رمز موفقیت خانم ها در زندگی مشترک اشاره کرده و نوشته است:

سه روش برخورد با مرد را در نظر بگیرید:

۱. خواسته‌هایتان را خودتان دنبال کنید و معطل مرد نشوید.

۲. خواسته‌هایتان را قاطعانه از مرد مطالبه کنید.

۳. خواسته‌هایتان را از مرد خواهش کنید و تصمیم را به مرد واگذار کنید.

عکس العمل مرد در برابر هریک از این سه روش:

روش اول: مرد وقتی ببیند روی پای خودتان ایستادید....

اولاً چون جایگاه تکیه‌گاه بودن او در زندگی به طور کامل اقناع نمی‌شود، به او برمی‌خورد و بی‌انگیزه شده، کنار می‌کشد و شما را به حال خودتان رها کرده، بی‌توجه می گردد.

ثانیاً فرصتی برای مسئولیت‌پذیر شدن پیدا نمی‌کند و بی‌موالات می‌شود.

روش دوم: وقتی مرد خود را در برابر برخورد تحکم‌آمیز زن ببیند...

اولاً تحکم را برنمی‌تابد و غرور مردانه او تحریک شده، به خواسته شما پاسخ مثبت نمی‌دهد.

ثانیاً چون این فرصت به او داده نشده که شایستگی تکیه‌گاه بودنش را در تشخیص مصلحتهای زندگی به اثبات برساند، موضعگیری کرده و سپس احتمال دارد برای فراهم کردن مجال به اثبات رساندن خودش طغیان کند و نظر خودش را تحمیل کند.

روش سوم: این شکل رو انداختن....

اولاً چون از حیث روانی اوج تکیه کردن زن به مرد را می‌رساند، باعث می‌شود مرد شخصیتی در خودش ببیند که همین احساس مسئولیتش را نسبت به زندگی رشد می‌دهد.

ثانیاً روش تمنا و خواهش و واگذاری تصمیم به مرد، چون لطافت زن را در چشم مرد به مراتب بالا می‌برد، شکلی از دلربایی زنانه است که خریدار دارد و به حدی این روش متواضعانه دل مرد را می‌برد که باعث می‌شود مرد ضمن دقت به مصلحت بودن یا مصلحت نبودن خواسته زن، نهایت توجه را به زن داشته باشد.

به همین خاطر است که در آیه ۳۴ سوره نساء، به زن توصیه به قنوت و تواضع شده و فرموده: «فالصّالِحاتُ قانِتاتٌ». قنوت در این آیه به معنی درخواست همراه با تواضع و تضرع است.

 @ideyenab

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha