سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۷ هزار روحانی و ۲ هزار و ۷۰۰ مبلغ و ۷۵۰ مبلغه زیر نظر این اداره کل در استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌ الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، عنوان کرد: این سازمان یکی از نهادهای مولود انقلاب می باشد که به دستور امام خمینی(ره) پا به عرصه گذاشت.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌ های ترویج فرهنگ دینی تلاش می کند، ابراز داشت: هر سال برنامه‌ هایی از سوی مرکز به ادارات کل استان‌ ها ابلاغ می‌ شود که ما امیدواریم امسال بتوانیم وظایف محول‌ شده را به شکلی پویاتر نسبت به سال‌ های گذشته انجام بدهیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به رسالت سنگین تبلیغات اسلامی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان آذربایجان شرقی خادم ۷هزار روحانی، ۲هزار و ۷۰۰ مبلغ، ۷۵۰ مبلغه، ۶۸۰ موسسه و خانه قرآنی، مستقر و ۸۵۰۰ هیئت مذهبی و ۶ هزار مداح است.

وی همچنین گفت: رئیس اتحادیه انجمن‌ های اسلامی کشور، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور و دبیر شورای هیئات مذهبی کشور از استان آذربایجان شرقی انتخاب شده‌ و این‌ ها ظرفیت‌های مهمی برای ما به شمار می ‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از آغاز به کار سامانه «سما» در این استان خبر داد و افزود: در این سامانه اطلاعات مساجد سراسر استان به صورت منسجم و مدون ثبت خواهد شد که این سامانه در روز جهانی مسجد رونمایی می ‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کردند که اکنون این تعداد به ۱۱۴ روحانی مستقر رسیده که امسال به ۱۳۶ روحانی افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha