پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مینودشت

حوزه/خانم دکتر آذر اسکندری بیان کرد: نقش زن در خانواده نقش محوری است و تاثیر بسیار زیاد در شکل گیری شخصیت فرزندان و جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست تربیتی «زن، خانواده، الگو پذیری» با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) مینودشت برگزار شد.

خانم اسکندری ضمن بیان سیره ای از زندگی خانم مرضیه دباغ و مبارزات سیاسی ایشان و دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی و تحمل شکنجه های طاقت فرسا در زندان رژیم بعث، ایشان را بانویی مبارز و الگویی مجاهد برای همه بانوان برشمرد که در دوران انقلاب اسلامی دست از مبارزه و پایداری در راه اسلام برنداشتند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری(ره) افزود: عاشورا یک صفحه سیاه دارد که کفر است و یک صفحه سفید دارد که سپاه اباعبدالله و حضرت زینب و اهل بیت امام(علیهم السلام) در آن است که در خانواده ای با فضائل و کمالات انسانی پرورش یافته اند، مسلما تربیت در چنین صحنه هایی بروز دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان مینودشت پیرامون نقش تربیتی طلاب در خانواده و جامعه گفت : طلاب باید به گونه ای در خانواده و جامعه موثر باشند که دانش، اخلاق و رفتار اجتماعی شان بر دیگران اثرگذار باشد.

خانم اسکندری خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاهد حضور و نقش آفرینی بسیار مهم و موثر بانوان بوده ایم؛ نقش تربیتی و الگوی والای انسانی حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت، ولایت پذیری هاجر از حضرت موسی(ع)، آسیه همسر فرعون که در خانه کفر و طاغوت زندگی می کرد و نیز خواهر حضرت موسی(ع) که این سه بانو نقش محوری داشتند تا حضرت موسی عهده دار امر رسالات گردند.

وی  افزود : خانواده دارای ابعاد وجودی چند بعدی است که فرد باید در آن پرورش یابد؛ در این میان اگر خانواده قوی باشد، می تواند برای جامعه الگو پرورش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در پایان با اشاره به نمونه های رفتاری مادران عاشورایی که فرزندان خود را در راه اسلام و دفاع از ارزش های والای اسلامی فدا نمودند، افزود: مسلما شهدا در دامن مادرانی فرزانه پرورش یافته و از خانواده و تربیت شایسته به مقام شهادت رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha