پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حلقه وصل

حوزه/فصلنامه حلقه وصل ارکان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مقالات و دیگاههای متنوع، صاحب نظران و مسئولان ارشد حوزه علمیه و آموزش و پرورش در خصوص تعامل حوزه و آموزش و پرورش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ در شماره جدید  حلقه وصل، علاوه بررهنمود های مقام معظم رهبری به معلمان و فرهنگیان، مدیر مسئول در سرمقاله خود به بررسی دیدگاه ها و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب در باب دستگاه تعلیم و تربیت پرداخته و حضور رهبر فرزانه انقلاب در دانشگاه فرهنگیان را نقطه عطفی در تاریخ تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی بیان کرده است.

*گزارشی از یک نشست منحصر بفرد

گزارش تفصیلی  از نشست فصلی ستاد همکاری ها با حضور وزیر آموزش و پروش ، مدیر حوزه های علمیه  و اعضای اصلی ستاد و نیز حضور دو حوزه بزرگ و مستقل دیگر، یعنی مدیران حوزه علمیه خراسان و اصفهان برای اولین بار در این نشست و نظریه پردازی معاونیین حوزه و آموزش و پرورش، محتوای نشریه حلقه وصل را متنوع و قابل استفاده برای مخاطبان هردو دستگاه کرده است.

*دو گفت و گوی کاربردی

گفت و گو با معان و آموزش حوزه های علمیه در خصوص جایگاه و عملکرد ستاد همکاری ها و ارایه راهکارهای جدید پیرامون تعامل هرچه بهتر  حوزه و آموزش و پرورش و نیز گفت و گو با مهندس چهار بند رییس مرکز برنامه ریزی ،منابع انسانی و فن آوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش پیرامون ظرفیت های مراکز و موسسات فعال حوزوی در عرصه فن آوری اطلاعات و نیز ظرفیت های پژوهشی و فرهنگی جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فضای مناسبی را برای گفت و گو و مفاهمه مسئولان دونهاد حوزه و آموزش و پرورش به وجود آورده است.

*همکاری ها در آیینه اسناد بالا دستی

علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی  دبیرخانه ستاد همکاری ها با  مقاله "همکاری ها در آیینه اسناد بالا دستی" به بررسی جایگاه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش  در اسناد بالا دستی پرداخته و خواستار توجه جدی سیاستگزاران حوزه و آموزش و پرورش جهت ارتقائ سبک  تعلیم و تربیت اسلامی  و پرهیز از تعلیم و تربیت غربی شده است.

 فضاي مجازی  وتربيت ديني

"فضاي مجازي و نو مفهوم پردازي در مولفه هاي تربيت ديني:چالش و ضرورتي مغفول در سياستگراري هاي تربيتي" عنوان مقاله ای از دكتر سيد مهدي سجادي است که در این شماره حلقه وصل بخش نخست آن منتشر شده و در آن مولفه های تربیت دینی درفضای مجازی و فرصت ها و تهدید های این عرصه را به بحث نشسته است .

*دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین

گزارشی تفصیلی از اولین دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین با حضور بیش از هشتاد روحانی شاغل در آموزش و پرورش از سراسر کشور و نظریه پردازی و تدریس صاحب نظران و نویسندگان سند تحول بنیادین منجر به آگاهی روحانیون  معلم از مولفه های سند تحول و نیز توانمندی آنان برای تشریح مفاهیم سند در استانهای تابع شده که امیدواریم با برگزاری مرحله دوم آن، نسل تازه نفسی از مدرسان سند تحول بینادین در استانهای کشور مستقر شوند .

*ابراز خرسندی آیت الله العظمی مکارم از همکاریها

مشروح دیدار وزیر آموزش و پرورش با آیت الله العظمی مکارم شیرازی و ارایه گزارش های متنوع وزیر و معاونیین وی در خصوص گام های بلند وزراتخانه جهت تعلیم و تربیت اسلامی وابراز خرسندی این مرجع تقلید از انجام این گونه فعالیت ها و تاکید بر اطلاع رسانی عملکرد وزراتخانه از دیگر مطالب قابل توجه  حلقه وصل است .

*معرفی ظرفیت های دانشگاه شهید رجایی برای تعامل باحوزه علمیه

گزارش تفصیلی از معرفی ظرفیت های دانشگاه شهید رجایی برای تعامل باحوزه علمیه در جریان بازدید مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاری ها از این دانشگاه و تشریح فعالیت ها و ظرفیت های آن زمینه آشنایی حوزه علمیه با دانشگاه شهید رجایی را برای تعاملات هرچه بهتر حوزه و آموزش و پرورش در بحث تربیت نیروی انسانی به وجود می اورد .  

*گزارشی از سومین کتابخانه بزرگ جهان اسلام

معرفی کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی به عنوان سومین کتابخانه بزرگ جهان اسلام با بیش از هفتاد هزار نسخه خطی و وجود کهن ترین نسخه زبور و قرآن خطی منسوب به امام رضا علیه السلام از بخش های قابل مطالعه و استفاده حلقه وصل می باشد.

*اخبارفعالیت های بیش از 20 کمیته استانی

در بخش اخبار فصلنامه حلقه وصل ،فعالیت های مهم بیش از 20 کمیته در مراکز استانی درج شده و با اخبار متنوع از فعالیت ها حال و هوای همکاری ها حوزه و آموزش و پرورش وارد فاز جدیدی شده است .

بخش پایانی فصلنامه حاوی گزارش های تصویر از فعالیت ها و نشست های متنوع ستاد همکاری ها و نیز دیدار وزیر آموش پرورش با علما و مراجع عظام تقلید می باشد.

*نحوه دسترسی به حلقه وصل

حلقه وصل به صاحب امتیازی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ، مدیر مسئولی سید مجتبی ملکی و سردبیری  کریم دلفانی هر سه ماه یک بار منتشر می شود و نسخه پی دی اف آن در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد و نیز  پورتال رسمی وزارت آموزش و پرور، بخش اخبار ستادی در منوی همکاریها قابل در یافت است.

فایل PDF نشریه را از نشانی اینترنتی ذیل دریافت کنید.

http://hamkariha.net/__FTP/1397/04/04/11395.pdf

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha