جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مصطفی‌خان ساری گفت: موضوع مباحثه و همچنین مطالعه در حوزه جزء اصول غیر قبل تغییر است و همواره عامل رشد و تعالی علمی طلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری بعد از ظهر امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح تابستانه این مدرسه علمیه، گفت: طرح در جهت تقویت بنیه علمی و رفع نواقصی طلاب برگزار شده است.

وی با بیان این که در این طرح علاوه بر برنامه های علمی و آموزشی، دروس اخلاقی، برنامه های تفریحی  و ورزشی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است، افزود: همه تلاش مجموعه مدیریت مدرسه فراهم کردن بستری مناسب برای تقویت بعد علمی و اخلاقی طلاب است.

حجت الاسلام شعبانی با تأکید براین که طلاب نیز باید این فرصت ها را قدر بدانند و در جهت بهره گیری حداکثری از این فرصت ها تلاش کنند، بیان داشت: در فصل تابستان که به طور معمول مراکز آموزشی و علمی تعطیل هستند این فرصت برای طلاب فراهم شده که ضمن تقویت برنامه های علمی، نواقص موجود در دروس خود را نیز رفع کنند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفیخان ساری با بیان این که بسیاری از بزرگان حوزه بر ضرورت برنامه ریزی به منظور بهره گیری حداکثری از فرصت تابستان تأکید داشته و دارند، گفت: به همین منظور دوره علمی، اخلاقی و تربیتی این مدرسه با همکاری اساتید مجموعه برنامه ریزی و آغاز شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انتظار ما از طلاب حضور مستمر در کلاس ها و برنامه های اخلاقی و تربیتی این طرح است، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد در کنار برنامه های علمی و آموزشی، بستری را برای تقویت نشاط روحی طلاب با اجرای برنامه های ورزشی و تفریحی نیز فراهم کنیم.

حجت الاسلام شعبانی همچنین به برگزاری دروس و برنامه های اخلاقی در این فرصت به وجود آمده اشاره کرد و گفت: برنامه های اخلاقی نیز در کنار مسائل آموزشی به طور مستمر از سوی اساتید مجرب این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفیخان ساری با بیان این که مسأله اخلاق در حوزه از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: متأسفانه علیرغم تأکیدات ویژه علما و مراجع دینی، نسبت به این موضوع مهم کم لطفی می شود و این شیوه خسارت زا خواهد بود.

وی با اشاره به این که علم و اخلاق در حوزه باید همگام با هم تقویت شود، خاطرنشان کرد: تنها پرداختن به مسائل علمی در حوزه کافی نیست؛ بلکه موضوعات اخلاقی نیز باید با برنامه ریزی جدی و هدفمند دنبال شود.

حجت الاسلام شعبانی با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی نیازمند حضور طلاب مهذب و اخلاقی است، تصریح کرد: طلاب جوان نیز باید در کنار پرداختن به مسائل علمی، تهذیب نفس و موضوعات اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفیخان ساری در ادامه با بیان این که در این مدرسه علمیه درس اخلاق هر هفته به صورت عمومی و با حضور اساتید مجرب برگزار می شود، افزود: علاوه بر این هر یک از اساتید این مرکز علمی نیز به صور مجزا و اختصاصی نیز دروس اخلاقی برای طلاب دارند که به صورت منظم در حال برگزاری است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب باید در جهت حفظ برخی سنت های ارزشمند حوزه بیشتر تلاش کنند، گفت: موضوع مباحثه و همچنین مطالعه در حوزه جزء اصول غیر قبل تغییر است و همواره عامل رشد و تعالی علمی طلاب بوده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha