جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین شکرانه سلامتی رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب برای کشور، شیعه و اسلام آبرو هستند، گفت: شخصیت رهبر عزیز هنوز هم حقیقتاً ناشناخته است. ما قدر شخصیت هایمان را واقعا و حقیقتا نمی دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری همزمان با سالروز سوء قصد نافرجام به جان معظم له که در مسجد ابوذر برگزار شد، خاطرنشان کرد: این حادثه در عین حال که حادثه ای سخت بود ولی امداد غیبی، عنایت و لطف الهی شامل حال مردم این منطقه، ملت ایران و بلکه امت اسلامی شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح چگونگی قدردانی و شکرگزاری نعمت ولایت پرداخت و عنوان داشت: نعمت های الهی فراوان بوده و کسی توان شمارش این نعمت ها را ندارد. تمام هستی نعمت های الهی هستند.

آیت الله بوشهری نعمت های خداوند متعال برای بندگان را به مادی و معنوی تقسیم کرد و عنوان داشت: خوردنی ها، آشامیدنی ها و پوشیدنی ها جزو نعمت های مادی هستند ولی نعمت های معنوی بسیار فراوان هستند.

وی اضافه کرد: فردی که دید محدود داشته باشد تنها نعمت های مادی را می بیند و به نعمت های معنوی توجه نمی کند. در روایت نیز نسبت به این افراد هشدار داده شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ولایت اهل بیت(ع) را جزو نعمت های معنوی دانست و تأکید کرد: فردی که محبت ائمه اطهار(ع) را در دل داشته باشد سرمایه دار به شمار می آید.

آیت الله بوشهری در یک تقسیم بندی دیگر نعمت های الهی را به ظاهری و باطنی تقسیم کرد و یادآور شد: در روایت آمده: خدا، رسول خدا(ص)، اسلام، قرآن و... نعمت های ظاهری هستند و ولایت اهل بیت(ع) نعمت باطنی است.

وی افزود: خدا سلسله نعمت هایی در اختیار ما قرار داده که گاهی از آن ها غافل هستیم. انقلاب و رهبری که پاسدار انقلاب هستند نعمت هستند. در زمان امام راحل، ایشان نعمت بودند و با تکلیف گرایی، توکل، اخلاص و تمام وجود ملت را بسیج کرده و فضای طاغوت را به فضای انقلابی و اسلامی تبدیل کردند.

مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که پس از رهبر کبیر انقلاب استرس در میان مردم وجود داشت که آیا کسی می تواند همانند ایشان سکان دار انقلاب باشد، یادآور شد: ما دیدیم که امدادهای غیبی الهی به یاری مردم ایران آمد.

وی ادامه داد: الطاف الهی به دو دسته تقسیم می شود، یک دسته پیش شرط ندارد و دسته دیگر پیش شرط دارد. نعمت هایی که پیش شرط ندارد به همه می رسد، ولی الطافی که پیش شرط دارند، در صورتی به افراد داده می شود که دین خدا را یاری کنند.

امام جمعه قم تصریح داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان ذخیره الهی هستند که خدا به مردم ایران داده اند. خدا عنایت کرد این عزیز بماند و ذخیره انقلاب و اسلام باشند و امروز حتی خارج از مرزهای کشور سربازان مخلص ایشان لبیک یا خامنه ای سر بدهند. امروز دوست و دشمن به شخصیت ایشان اعتراف دارند. معظم له در بعد علمی، اخلاقی، عبادی، تدبیر و سیاست شخصیت استثنایی هستند.

وی یادآور شد: دبیر کل سازمان ملل پس از قطعنامه 598 با رهبری که آن زمان رییس جمهور بودند ملاقات می کند و می گوید: رییس جمهور ایران در کدام یک از دانشگاه های سیاسی دنیا فارغ التحصیل شده است. من در چند دانشگاه معتبر دنیا دارای مدرک دکتری علوم سیاسی هستم، 30 سال سابقه کار سیاسی دارم، 10 سال است دبیرکل سازمان ملل هستم، ولی زمانی که در مقابل رییس جمهور ایران قرار گرفتم احساس کوچکی کردم. من با سیاست مداران و روسای جمهوری مختلفی دیدار داشته ام، ولی امروز احساس کردم سیاست مدارترین و هوشمندترین فرد در دنیای امروز رییس جمهور شماست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب برای کشور، شیعه و اسلام آبرو هستند، گفت: شخصیت رهبر عزیز هنوز هم حقیقتاً ناشناخته است. ما قدر شخصیت هایمان را واقعا و حقیقتا نمی دانیم. ایشان در بُعد علمی یک شخصیت سرآمد هستند و فقها و بزرگان قم زمانی که در مباحث فقهی ایشان شرکت می کنند همه اذعان دارند دقیق ترین نظر را در مباحث فقهی، فقه اجتماعی و... را از زبان رهبری می شنوند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در بُعد عبادی یک ساعت پیش از نماز صبح در حال راز و نیاز هستند. در بُعد ساده زیستی زندگی داخلی رهبر معظم انقلاب بسیار زندگی ساده ای است. زندگی خصوصی ایشان همانند زندگی مردم عادی است. ما چنین رهبر عزیزی داریم.

امام جمعه قم تأکید کرد: اگر در مقام شکر گذاری هستیم باید این نعمت بزرگ را برای خودمان اظهار کنیم. معنای شکرگزاری نسبت به انقلاب و رهبری این است که بدانیم کجایی کاریم و چه چیزی انقلاب را تهدید می کند. در حال حاضر تهدیدات داخلی و خارجی علیه انقلاب وجود دارد. با تهدید خارجی ملت ما متحدتر می شوند ولی تهدید داخلی ویرانگر است به ویژه اگر تهدید داخلی مرتبط با تهدید خارجی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، سرخوردگی مردم نسبت به انقلاب، دست برداشتن مردم از اصول و اهداف انقلاب، بی اعتقادی نسل جوان، بی تفاوتی نسبت به قضایای مختلف و باز شدن دست نفوذی ها برای دست بردن به انقلاب را جزو تهدیدات داخلی برشمرد و اظهار داشت: این ها برای رهبری نگرانی ایجاد می کند و هر جا می توانیم باید با آن ها مقابله کنیم و این معنای شکرگزاری است.

وی تأکید کرد: نفوذی های نفوذ کرده اند و با ایجاد نارضایتی میان مردم ضربه خود را می زدند. دشمن می خواهد ما را در آزمایش بزرگ قرار دهد ما در معرض امتحان بزرگ هستیم، ولی مشکلات و سختی ها نباید ما را از مسیر انقلاب جدا کند. باید پای انقلاب بایستیم. دشمن اگر این عکس العمل را ببیند مأیوس می شود ولی اگر همراهی مردم نباشد آن چه نباید اتفاق بی افتد، می افتد.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha