پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: پیشرفت ما در انرژی هسته‌ای و تسلیحات موشکی و نفوذ و اثرگذاری ما در منطقه، جلوه‌ای از اقتدار ماست که دشمن را عصبانی می‌کند، ولی متأسفانه انسان‌های ناآگاه در داخل کشور، این نقاط قوت را کم‌اهمیت و حتی عامل نابسامانی‌ها می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی سه شنبه شب در نشست اعضای ستاد شجره طیبه صالحین استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد 97 در حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: معظم له در این سخنان، دسیسه‌های دشمنان را بیان داشته‌اند که باید بخش‌های مختلف آن را تحلیل و بررسی کرد.
وی با اشاره به آیات سوره مبارکه آل‌عمران گفت: خداوند در قرآن کریم بیان می‌دارد که دشمان و کفار نه‌تنها خودشان از رسیدن ضرر به مسلمانان جلوگیری نمی‌کنند، بلکه اگر هم گرفتاری برای آن‌ها به وجود آید، شادمان می‌شوند.
امام‌جمعه قم افزود: با چنین سخن صریح خداوند، برخی از مسئولان و مردم و حتی نخبگان جامعه، به دنبال سازش با دشمنان ما هستند که اگر این اطلاعات دینی را داشته باشند، چنین کاری را نمی‌کنند.
وی بابیان این‌که دشمنان اسلام هرچند تلاش دارند خباثت خود را مخفی کنند، ولی در سخنان و موضع‌گیری‌هایشان چهره واقعی‌شان را نشان می‌دهند، تصریح کرد: قرآن کریم با چنین هشداری که به ما داده، تکلیف را در برخورد با دشمنان مشخص کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شباهت‌های دوران کنونی و صدر اسلام گفت: در زمان پیامبر(ص) جنگ‌هایی بر مسلمانان تحمیل شد که مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین آن‌ها، جنگ احزاب(خندق) بود. جنگی که در آن تمامی دشمنان اسلام باهم متحد شدند تا اسلام را نابود سازند و اتاق فکر و عامل اصلی راه افتادن آن نیز یهودیان بودند. در این جنگ، منافقان وعده پیروزی خدا و پیامبر(ص) را غیرممکن معرفی می‌کردند و با این کار موجب تضعیف روحیه مسلمانان می‌شدند.
وی بابیان این‌که امروز نیز هماهنگ‌کننده اصلی جریان خصومت میان مسلمانان با آمریکا ، غرب و صهیونیست‌ها هستند، تصریح کرد: جنگ احزاب با وحدت مسلمانان منجر به شکست دشمن و ضربه سنگین به یهودی‌ها شد؛ امروز نیز وحدت و یکپارچگی ملت ایران می‌تواند چنین هجمه‌هایی را نابود سازد.
تولیت آستان مقدس کریمه اله بیت(س) به جنگ روانی دشمن در عصر کنونی اشاره و عنوان داشت: کاری که دشمنان همواره آن را انجام می‌دهند، کوچک و بی‌ارزش نشان دادن نقاط قوت و اقدار کشور ما در نگاه مردم است. یکسان نشان دادن شرایط امروز ملت ایران نسبت دوران اسارت مسلمانان در چنگال طاغوت از دیگر اقدامات دشمنان در جنگ روانی علیه ملت ماست.
وی افزود: پیشرفت ما در انرژی هسته‌ای و تسلیحات موشکی و نفوذ و اثرگذاری ما در منطقه، جلوه‌ای از اقتدار ماست که دشمن را عصبانی می‌کند ولی متأسفانه انسان‌های ناآگاه در داخل کشور، این نقاط قوت را کم‌اهمیت و حتی عامل نابسامانی‌ها می‌دانند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: داعش با تمام حمایت‌های غربی و جنایت‌های غیرانسانی خود، با هدایت‌های مقام معظم رهبری و دلاوری‌های مجاهدان، نابود شد و دشمنان را در این عرصه مأیوس کرد.
وی به حملات عملی دشمنان اشاره و تصریح کرد: نمونه این حملات، در ناآرامی‌های اخیر و در سایه اعتراض مردم نسبت به برخی امور است. دشمنان در این عرصه وارد شدند ولی خیلی زود برای مردم مشخص شد که آن‌ها، کارهایی کردند و شعارهایی دادند که همسو با اعتراضات آن‌ها نبود ازاین‌رو با هوشمندی صف خود را از آن‌ها جدا کردند.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمن در ضربه زدن به ما از هیچ عملی کوتاهی نمی‌کنند و تلاش دارند مردم را در برابر حکومت و نظام قرار بدهند ولی مردم ما، انسان‌هایی آگاه هستند که دشمن را به‌خوبی می‌شناسند و با بصیرت اوضاع را دنبال می‌کنند.
خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام ولی زاده و سرهنگ جعفری گزارشی درباره فعالیت‌های حلقه سرمربیان شجره طیبه صالحین در ناحیه‌های بسیج امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم االسلام ) ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha