پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیشگیری از آسیب های اجتماعی

حوزه/رئیس دادگستری شهرستان اسفراین فعالیت مستمر روحانیون در جامعه را ضروری خواند و گفت: با توجه به نقش مهم در ارتقای ایمان جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعات نشان داده است هر جا که روحانیون فعالیت مستمری داشته‌اند، جرائم و آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، سید محمود باباخانی، صبح امروز در دیدار مدیر مدرسه علمیه برادران اسفراین به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی فعالیت مستمر روحانیون در جامعه را ضروری خواند و افزود: با توجه به نقش مهم در ارتقای ایمان جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعات نشان داده هر جا که روحانیون فعالیت مستمری داشته‌اند، جرائم و آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

باباخانی با اشاره به تأثیر جامعه روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به مقبولیت و محبوبیت روحانیون در میان مردم روحانیون می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها در جامعه مؤثر باشند و جامعه را در مسیر رشد و تعالی سوق دهند.

وی با بیان اینکه حضور علماء و روحانیون در بین مردم مهم‌ترین راه پیشگیری از اختلافات و پرونده‌سازی قضائی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم بیشترین اعتماد را به روحانیون دارند در این راستا حضور علماء و ‌روحانیون در بین مردم مهم‌ترین راه پیشگیری از اختلافات و‌ پرونده‌سازی قضائی در محاکم است.

رئیس دادگستری شهرستان اسفراین تصریح کرد: اگر مردم با مسائل دینی همانند حقوق همسایگی، شهروندی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، روابط زناشویی و مسائل خانوادگی آگاهی کافی را داشته باشند، بسیاری از اختلافات از بین رفته و از ایجاد تشکیل پرونده در دستگاه قضا نیز جلوگیری می‌شود.

وی گفت: از روحانیون می‌خواهیم با ساده‌گویی در منابر به مردم نسبت به آگاهی بخشی احکام شرعی، اخلاق و قوانین اسلامی بیشتر اهتمام بورزند که این خود سبب جلوگیری اختلافات می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه برادران اسفراین نیز در این دیدار قوه قضائیه را از ادارات پر کار دانست و گفت: قضاوت ضمن سخت بودن یکی از ارکان‌های مهم حکومت‌داری اسلامی است.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه آماده همکاری لازم با دادگستری شهرستان بوده چرا که می‌توان از ظرفیت طلاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: روحانیون، مبلغین، ائمه جماعات مساجد و طلاب نقش مهمی را در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی رفتارهای صحیح اجتماعی در جامعه بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha