جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آسیب ها و تهدید های شبکه اجتماعی

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «آسیب ها و تهدید های شبکه های اجتماعی» در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه نجف آباد اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مظاهری در این نشست با اشاره به فرمول موفق تجربه شده درباره استفاده بهینه از شبکه های مجازی توسط فرزندان گفت: صادق بودن با فرزندان باعث می شود که جذابیت های فضای مجازی نزد آن ها کم شود.

 وی در ادامه با اشاره به این که دشمن در این زمینه زیرکانه کار می کند گفت: دشمن با ساختن برنامه هایی مانند داستانکده و فیلم های پورن بلوغ های زودرس فکری و جسمی را برای فرزاندان ما به ارمغان آورده است.

مظاهری افزود: تلفن همراه در همه مباحث زندگی اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی، روانشناختی و غیره اثرگذار است و کار دشمن جاسوسی اطلاعات از لحظه اتصال تلفن همراه به اینترنت است و تمام اطلاعات ما توسط آنها رصد می شود و سازمانی که اینترنت را ارائه می دهد به نام آژانش امنیت ملی و زیر نظر وزارت دفاع آمریکا اداره می شود.

وی با اشاره به  سخن مقام معظم رهبری منوط به این که" اگر من مسئولیت رهبری را نداشتم مسئولیت فضای مجازی را شخصا بعهده می گرفتم" ادامه داد: هر شخصی باید در فضای مجازی کار کند و یک نخبه باشد.

مظاهری در ادامه گفت: آمریکا با بکارگیری 100هزار نیرو و بودجه 16میلیارد دلاری،  84000هزار کلمه هوشمند را تعبیه کرده تا پس از استفاده کاربران از این کلمات، کلیه فایلها را بتواند کپی کند و با تمام تجهیزات و دقت و آمادگی اطلاعات را بازیابی و آنالیز می کند تا جوانان ما را گمراه کند.

وی با ارائه آماری مبنی بر این که نیمی از کاربران  اینترنتی خاورمیانه  در کشور ما هستند، اظهار داشت: افراط و تفریط  در استفاده از فضای مجازی و آمار تاسف بار استفاده از اینترنت فقط  در زمینه ی محتواهای غیر اخلاقی است.

مظاهری با بیان اینکه خانواده ها در خارج از کشور در غیر از مواقع کاری به یکدیگر اهمیت می دهند و موبایل در این مواقع جایگاهی ندارد، اظهار تاسف کرده و گفت: متاسفانه در ایران ارتباطات کلامی و دیداری به 15 دقیقه کاهش یافته است و اعتیاد اینترنتی، دوری اعضای خانواده، سردی روابط، دوست یابی های اینترنتی و ارتباطات غیرمتعارف افزایش یافته است.

وی به آمار طلاق های جنسی، روانی و عاطفی در کشور اشاره کرده و گفت: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی و درگیر شدن به این مسائل، ما را از مطالعه و اهمیت دادن به یکدیگر بازداشته است و در این زمینه بجای اینکه دنبال علت باشیم معلول را نابود کرده ایم».

وی با اشاره به رشد اینترنت پنهانی و مخفی، غیرقابل کنترل بودن اینترنت، عدم توجه والدین، عدم نظارت بر سایت های فعال این موارد را از دلایل توسعه مخدرها در جهان برشمرد.

مظاهری در پایان، یکی دیگر از آسیب های فضای مجازی را رشد فرق نوظهور و تبلیغ آیین ها و فرق انحرافی و وارد شدن در محیط های علمی را بصورت چراغ خاموش برشمرد و طلاب را به هوشمندی در این زمینه را فرا خواند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha