پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اللهوردی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین اللهوردی در گفتگو با برنامه تلوزیونی رصد از شبکه قرآن و معارف سیما به موضوع عدم ایمنی مدارس علمیه شهر کرمان در برابر زلزله پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان در گفتگو با برنامه تلوزیونی رصد از شبکه قرآن و معارف سیما به موضوع عدم ایمنی مدارس علمیه شهر کرمان در برابر زلزله پرداخت.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه در موضوع میزان ناامنی مدارس علمیه شهر کرمان در برابر زلزله گفت: زلزلههای شدید کرمان از سال ۶۰ در گلبافت و شهداد شروع شده که آخرین آن، زلزله شهر کوهبنان بود. در این اتفاقاتی که در این چندساله اخیر رخ داده، مدارس علمیه هم دچار آسیب شدهاند که در این میان مدرسه علمیه معصومیه در سال شصت دچار خرابی زیادی شد که با پیگیریهای برخی علما و توسط سازمان میراث فرهنگی بازسازی شد.

وی افزود: در زلزلههای اخیر مدارس علمیه کرمان که قدمت آنها به حدود ۴۰۰ سال پیش برمیگردد، به شدت آسیبب دیدند، به صورتی که ما مجبور شدیم طلاب را به مکانهای ایمنتر منتقل کنیم. در این رابطه هم با مرکز و هم با ستاد بحران مکاتباتی انجام دادیم، اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است و امیدواریم مسئولین امر همان طوری که به سایر بخشهای آسیب دیده توجه دارند، به حوزههای علمیه با این سابقه و این شرایط توجه خاصی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان در پاسخ سؤال مجری برنامه راجع به این که آیا بازسازی مدارس علمیه در استان کرمان متولی خاصی هم دارد یا خیر؟ گفت: به طور خاص متولی ندارد. از طرف مدیریت حوزه استان پیگیریهای لازم صورت گرفته است. اما ستاد بحران است که باید همان گونه که نسبت به وضعیت زلزلهزدگان و مردم رسیدگی میکند، نسبت به مدارس علمیه هم توجه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha