سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ نشست پژوهشی با عنوان «چراغ راه» با سخنرانی حجت الاسلام روح الله بیدرام و با حضور کارکنان و طلاب، در مدرسه علمیه خواهران صالحات فولادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام بیدرام در این نشست، گفت: اولین چیزی که در نوشتن باید داشته باشید جرأت، اراده محکم و قوی است و یک نویسنده هوش و استعداد عجیبی نمی خواهد ولی اراده نوشتن و البته توسل و توکل لازم دارد.

وی افزود: هر طلبه یک نبی تبلیغی است و تبلیغ به صورت شفاهی و مکتوب می باشد و این سؤال مطرح است آیا باید هر چیزی را بنویسیم یا آنچه که نیاز جامعه است را بنویسیم؟

حجت الاسلام بیدرام به شش ویژگی نویسنده خوب اشاره کرد و گفت: داشتن تصمیم و اراده قوی و توکل بر خدا از ویژگی های یک نویسنده خوب است.

این محققحوزوی، سومین ویژگی را مطالعه عنوان کرد و گفت: دایره نویسندگی خود را مشخص کنید به این معنی که در چه موضوعاتی می خواهید کار کنید.

وی، تمرین برای نوشتن را یکی دیگر از ویژگی های نویسنده موفق دانست و گفت: تا مطالب را روی کاغذ نیاورید نکات قوت و ضعف مشخص نمی شود.

حجت الاسلام بیدرام ششمین ویژگی را ممنوع بودن کپی برداری عنوان کرد و گفت: پردازش علمی مجاز است.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: معمولاً در عرصه نویسندگی با سه عنوان رو به رو می شویم: عنوان، «نویسا» که هدفی را دنبال نمی کند و فقط کاتب است، دوم عنوان «رونویسنده»، از روی نوشته های دیگران می نویسد و از خودش چیزی ندارد و سوم عنوان «نویسنده»، سعی می کند مطالب را بخواند، برداشت و تحلیل خودش را مکتوب نماید.

حجت الاسلام بیدرام اظهار داشت: نویسندگی سه پایه مهم دارد، یکی این که نویسنده هنر خوب حس کردن را در خودش ایجاد کند و دوم این که بتواند هنر خوب اندیشیدن یعنی روی مسأله فکر و تأمل نماید را در خود پرورش دهد و در نهایت هنر خوب نوشتن در خود تقویت کند یعنی نوع نگارش و ادبیاتش را مد نظر داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha