جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: افزایش فعالیت تبلیغی طلاب در فضای مجازی نقش مهمی در نشر معارف دینی و اسلامی دارد.

حجت الاسلام رضا پرندیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: فعالیت های آموزشی طلاب در حوزه ها و مدارس علمیه نباید تنها معطوف به کتاب های ارائه شده و درسی باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: با توجه به سرعت تبادل اطلاعات در جهان امروز، ضروری است  طلاب و روحانیون به جز مطالعه کتب درسی و حوزوی، سایر کتاب ها را نیز مطالعه کنند و بر علم خود بیفزایند.

این استاد حوزوی با اشاره به این که به تدریج فضای مجازی جای کتب مکتوب را خواهد گرفت، گفت: در آینده اینترنت، فضای مجازی و کتابخانه های مجازی جای کتاب های کنونی و کتابخانه های معمولی را خواهد گرفت و همین امر باید مورد توجه و دقت طلاب باشد، لذا از معاونت های مدارس به ویژه معاونان آموزش درخواست داریم که نسبت به آشنایی طلاب با فضای مجازی تلاش بیشتری کنند.

وی با تاکید بر این که طلاب می توانند از فضای مجازی برای امور تبلیغی بهترین را ببرند، گفت: امروز گستردگی فضای مجازی به دورترین نقاط کشور و دنیا رسیده، لذا افزایش فعالیت تبلیغی طلاب در فضای مجازی نقش مهمی در نشر معارف دینی و اسلامی دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: به همین منظور در سال تحصیلی گذشته مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار اقدام به راه اندازی کتابخانه مجازی نمود که این حرکت ضمن مثبت بودن باید در سایر مدارس این استان نهادینه شود.

حجت الاسلام پرندیان گفت: از سوی دیگران مسئولان حوزوی که از نظر امکانات مالی و انسانی توانایی دارند می توانند فضای مجازی را به محلی برای تبلیغ دین و حتی تدریس کتب حوزوی طلاب تبدیل کنند که این حرکت بی شک زمینه شکوفایی حوزه ها و مدارس علمیه را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha