جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 اتحادیه اروپا

حوزه/ نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و اسپانیا در جلسه اعضای اتحادیه اروپا از سایر اعضای دیگر این اتحادیه دعوت به عمل آوردند تا با همکاری جدی راه حلی اثرگذار برای مبارزه با تروریسم رادیکالی یا افراطی در اروپا پیدا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lesechos، نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و اسپانیا در جلسه اعضای اتحادیه اروپا، از سایر اعضای دیگر این اتحادیه دعوت به عمل آوردند تا با همکاری جدی راه حلی اثرگذار برای مبارزه با تروریسم رادیکالی یا افراطی در اروپا پیدا کنند.

نماینده کشور فرانسه در اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: بعد از کمرنگ شدن نقش سیاسی گروه تروریستی داعش در برخی از کشورهای خاورمیانه شاهد بازگشت گروهی از اعضای اروپایی این تشکیلات، به کشورهای خود هستیم که این خود تهدیدی جدی برای امنیت اتحادیه اروپا محسوب می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسئله در چند سال گذاشته شاهد رشد فعالیت گروهک های افراطی اسلامی کوچک و غالبا سازماندهی شده در خود اروپا هستیم که گاها دست به اقدامات جنایتکارانه می زنند و آرامش عمومی را سلب می کنند.

آمار های ثبت شده در سال های اخیر توسط کارشناسان مسئله مبارزه با تروریسم در اروپا نشان می دهد، افرادی که دست به اقدامات تروریستی در اروپا می زنند معمولا اشخاصی هستند که مدت زیادی در کشورهای عراق و سوریه حضور نداشته اند ولی در این مدت کوتاه تحت تاثیر ایدئولوژی مرگبار داعش قرار گرفته اند. قابل ذکر است که این آمار مورد ثبت و تایید سازمان همکاری های حقوقی اروپا در لاهه نیز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha