شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ساخت موسسه تمدن اسلامی در فرانسه

حوزه/ پروژه ساخت موسسه فرانسوی تمدن اسلامی موسوم به IFCM در ابتدای بهار سال ۲۰۱۶ در منطقه ۸ شهر لیون و در زمینی واقع در نزدیکی مسجد بزرگ این شهر آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از leprogres ، در ماه ژوئیه سال 2016 مسئولین شهری دو شهر بزرگ کشور فرانسه، لیون و متروپل هر کدام بودجه ای بالغ بر یک میلیون یورو جهت ساخت موسسه فرانسوی تمدن اسلامی موسوم به IFCM  اختصاص دادند. لازم به ذکر است که این مجموعه اسلامی شامل: محوطه آموزشی، سالن آنفی تئاتر، محوطه نمایشگاهی و سالن آموزش های کوتاه مدت می باشد.

با وجود اینکه ساخت این پروژه اسلامی از ابتدای امر با مخالفت و اعتراض سیاستمداران و نمایندگان برخی احزاب سیاسی و دینی فرانسه مواجه بوده ولی تا کنون مراحل ساخت آن به خوبی پیش رفته و در حال تکمیل است.

مسئولان این مجموعه در پاسخ به این مسئله که ساخت این موسسه اسلامی موجب جدایی بین کلیسا و مسجد می شود، اینگونه بیان کردند: ساخت این مجموعه فقط به دلیل ایجاد فضای آموزشی و مطالعاتی بیشتر برای قشر مسلمان فرانسه است و هچگونه اهداف مذهبی یا حزبی در آن دنبال نمی شود، و ما حتی در مناسبت های مختلف می توانیم این محل را در اختیار سایر هموطنان خود که پیرو ادیان دیگر هستند قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند از امکانات این محل به خوبی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha