سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ این آمادگی در حوزه علمیه های سراسر کشور وجود دارد که در جهت ترویج و توسعه ورزش پهلوانی با سابقه فرهنگی و آیینی، همکاری لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای که در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد،  ضمن خیرمقدم به آقای جوهری، به نقش ورزش در سلامت روحی و جسمانی به ویژه در میان جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جهت گسترش ورزش های پهلوانی به ویژه در عرصه بین المللی، جامعةالمصطفی در سال های گذشته به ترویج این رشته ورزشی در میان طلاب غیرایرانی و فرزندان آنان پرداخته است.

امام جمعه قم، تحصیل بیش از صد هزار نفر از شهرهای سراسر ایران و کشورهای مختلف جهان در قم را ویژگی منحصر به فرد این شهر دانست و خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی از لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و دستگاه ها و نهادهای فرهنگی می توانند از این ظرفیت برای بین المللی سازی فعالیت های خود بهره ببرند.

مدیرحوزه های علمیه ، توجه طلاب به ورزش به ویژه ورزش های پهلوانی و زروخانه ای را مثبت ارزیابی نمود و گفت: این آمادگی در حوزه علمیه های سراسر کشور وجود دارد که در جهت ترویج و توسعه این رشته ورزشی با سابقه فرهنگی و آیینی، همکاری لازم را انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در پایان از آمادگی جامعه المصطفی و حوزه علمیه در زمینه توسعه زورخانه ها در قم، با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و مسئولان استان خبر داد.

ظرفیت منحصر به فرد المصطفی در بین المللی سازی ورزش پهلوانی

آقای جوهری نیز در این دیدار، با تقدیر از تلاش مسئولان استان قم در زمینه توسعه ورزش های پهلوانی و احداث زورخانه ها اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته، این رشته ورزشی در قم رونق بیشتری یابد.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، با تاکید بر نقش نهادهای دینی به ویژه حوزه علمیه در رشد و توسعه ورزش های پهلوانی دارای ریشه های دینی و آئینی، اذعان داشت: جامعه المصطفی العالمیه با ظرفیت منحصر به فرد بین المللی خود می تواند در جهانی سازی این رشته ورزشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز قرار دارد، نقش کلیدی داشته باشد.

وی با اشاره به فلسفه های مشترک رقابت های المپیک، به عنوان مهمترین رویداد ورزشی در سطح جهان با ورزش های پهلوانی، ادامه داد: ورزش های پهلوانی قدمتی به اندازه تاریخ کهن ایران دارد و با مولفه های وطن دوستی، ایثار، معنویت و ترویج منش پهلوانی گره خورده است و از قداست ویژه ای برخوردار است. انتقال و ترویج فرهنگ نهفته در این رشته ورزشی، با توجه به تجربیات و ذخایر ارزشمند موجود، با کمترین امکانات نیز ممکن است.

جوهری ضمن تقدیر از توجه آیت الله اعرافی به مقوله ورزش، به ویژه ورزش پهلوانی، خواستار امضای تفاهم نامه همکاری با جامعه المصطفی برای ترویج و توسعه این رشته ورزشی در بُعد بین المللی شد.

خاطرنشان می شود: در این جلسه توافقات اولیه برای همکاری های آموزشی و پژوهشی در زمینه توسعه بین المللی ورزش های پهلوانی و نیز مشارکت در ساخت یک زورخانه بین المللی در پردیسان قم صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha