پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: وقف عاملی موثر در زنده ماندن شعائر دینی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان امروز در مراسم معرفی مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان لرستان که در سالن همایش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد با بیان اینکه وقف مهمترین پشتوانه مالی اسلام است، گفت: وقف دور اندیشی و آینده نگری اسلام برای تامین منابع مالی برنامه های دینی بوده است.

 وی با اشاره به اینکه وقف در میان سایر دستورات و توصیه های دینی دارای جایگاه و امتیازات خاصی است، اظهار داشت: در طول تاریخ همواره منابع مالی برای تبلیغ، ترویج و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) از حوزه وقف تامین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان این که ساماندهی مساله وقف از اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران بوده، خاطر نشان کرد: حفظ و صیانت از موقوفات با هدف جلوگیری از تغییر و تبدیل آنها، توجه به نیات واقفان خیراندیش و احیاء موقوفات از جمله مسائلی است که همواره در مساله وقف باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که مردم همواره نگاه ویژه ای به وقف به عنوان صدقه جاریه دارند، یادآور شد: نگاه دین مبین اسلام نگاه خودکفایی و عدم نیاز به بیگانگان است به همین دلیل وقف از اهمیت زیادی در نزد اسلام برخوردار است.

وی با اشاره به این که علاوه بر افزایش سرمایه وقف باید راه های بهره وری بیشتر از وقف نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: می توان با تقویت پایه های اقتصادی وقف در برابر تحریم اقتصادی دشمن نیز مقاوم باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه وقف عاملی موثر در زنده ماندن دینی است، افزود: بخشی از ماندگاری مکتب عاشورا مرهون پویایی فرهنگ وقف در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با بیان این که خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه خدماتی ارزشمند و در خور قدردانی است، افزود: امروز بقاع متبرکه با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی عاملی موثر در برابر بیمه شدن نسل جوان جامعه در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha