شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاکباز

حوزه/ مدیر کل پیشین اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه در استان لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، امروز در مراسم معرفی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان لرستان که در سالن همایش کمیته امداد  امام خمینی(ره) استان برگزار شد، با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی مستلزم دارا بودن زیرساخت های فیزیکی است، گفت: در طول این سال ها راه دسترسی به برخی امامزادگان استان تسهیل شده است و مردم به راحتی به زیارت این امامزادگان مشرف می شوند.

وی با بیان اینکه امامزاده احمد(ع) پلدختر از امامزادگانی است که مکان آن 2 هزار و 500 متر از سطح دریا قرار دارد، افزود: جاده دسترسی و عملیات برق رسانی به این امامزاده احداث و تکمیل شده است .

مدیر کل پیشین اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان این که 2 هزار و 200 موقوفه در استان لرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: از این تعداد موقوفه 317 مورد موقوفه منفعتی است که درآمد آنها طبق نیت واقفان خیراندیش هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که 18 هزار هکتار زمین موقوفه در شهرستان الیگودرز وجود دارد، گفت: نیت این اراضی اطعام زائر است که همه این موقوفت براساس نیت واقفان مصرف خواهد شد.

وی به اشتغال زایی سالانه اوقاف و امور خیریه لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه 30 خانواده توسط اوقاف و امور خیریه لرستان اشتغال زایی خواهند شد.

مدیر کل پیشین اداره اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از بهره برداری بیمارستان موقوفه فوق تخصصی سرطان در استان خبر داد و گفت: این بیمارستان موقوفه تا 2 ماه آینده در بروجرد با هدف کمک به درمان بیماران و همچنین کمک به حوزه های علمیه به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha