جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر ارزیابی اساتید حوزه های علمیه:

حوزه/ مسئول ارزیابی اساتید حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اساتید وظیفة بسیار مهمی در تربیت طلاب به عهده دارند،گفت: اساتید رکن رکین حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام محمدی جوزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، هدف از برگزاری کارگاه یکروزه بررسی راهکارهای ارتقاء سطح علمی اساتید، گفت: اساتید در حوزه های علمیه حرف اول را می زنند و دغدغة ما تقویت بنیة علمی و دانش افزایی آنهاست.

وی با بیان این که جهت تقویت مهارت و دانش افزایی اساتید کارهای بسیار خوبی انجام شده، گفت:آئین نامه های متقنی چه حضوری و چه غیر حضوری تدوین و تصویب شده از جمله رسمیت یافتن حدود 14 درس خارج در استانهاست.  

مدیر ارزیابی اساتید حوزه های علمیه، از تشکیل گروه های علمی، تربیتی و واحدهای آموزشی در مدارس علمیه خبر داد و گفت: با ایجاد فضاهای علمی بیشتری برای طلاب و عضویت اساتید در این گروه ها، مسائل علمی مدرسه بررسی می شود.

وی در ادامه گفت: تا بحال حدود 300 گروه علمی و تربیتی تشکیل شده و سایر مراکز استانها در حال تشکیل هسته های علمی و ارسال به قم جهت تایید نهایی هستند.

حجت الاسلام محمدی جوزدانی با اشاره به اینکه ارزیابی ضمن خدمت اساتید، هر سال دوبار جهت اصلاح ضعف علمی صورت می گیرد، گفت: جهت بهره مندی اساتید به دانش تدریس و مهارت، سالهاست که دوره های دانش افزایی را در مشهد مقدس و قم و استان های مختلف برگزار می کنیم.

وی در پایان گفت: اساتید در این دوره های دانش افزایی، مهارت های خاص از تدریس جمله: فقه و اصول و منطق، ادبیات، بهره برده و به دانش تدریسی خود می افزایند.        

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha