پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ در انتخاب دوست نباید به فکر منافع شخصی خود بود، بلکه باید به تقوای الهی فرد نگاه کرد تا به سعادت دنیوی و اخروی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم حیدرزاده در نشست اخلاق اسلامی مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز، در تفسیر سوره مبارکه تکاثر اظهار کرد: با توجه به کلمه «سماء» و «بروج» در این سوره مبارکه، به فرموده امام صادق (ع) منظور از آسمان، وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است(چون وسیع و قابل دسترسی نیست) و البته اگر بخواهیم به وجود پیامبر (ص) دست پیدا کنیم باید از آسمان بر ما رحمت ببارد و دسترسی به آسمان توسط برج هایی است که در این سوره به آن اشاره شده و از نظر امام صادق(ع) بروج در واقع 12 امام معصوم (ع) هستند.

وی افزود: اگر گناه نکنیم می توانیم به سمت اهل بیت (علیهم السلام) حرکت کنیم؛ جایی که انسان باشد و شیطان هم باشد، اهل بیت (علیهم السلام) حضور ندارند و البته اگر بخواهیم گناه نکنیم، اهل بیت (ع) کمک خواهند کرد.

این استاد حوزه خواهران تصریح کرد: در روایت بیان شده که عرش مؤمن، قلب اوست و  مؤمن می تواند با دوستی و محبت با همسر، فرزند ، پدر و مادر،  به دوستی و معرفت خدا دست یابد.

حیدرزاده، در بیان  تفاوت طلبه با دیگران، بیان کرد: یک طلبه باید همه کارهایش برای خدا باشد حتی در دوست داشتن و محبت کردن به دیگران نیز باید نیت خدایی داشت و  اگر فقط برای خدا باشد، اجر و پاداش این عمل را فقط خداوند متعال می داند.

وی تأکید کرد: دقت کنیم در انتخاب دوست نباید به فکر منافع شخصی خود بود، بلکه باید به تقوای الهی فرد نگاه کرد تا به سعادت دنیوی و اخروی رسید.

برپایه این گزارش، نشست پرسش و پاسخ در پایان این نشست برگزار شد.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha