جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید بهشتی

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شهید بهشتی که با مبانی اسلامی آشنایی کاملی داشت، در دوران حیات پربارشان به خوبی سیاست و دین را با هم تلاقی داد و سبب شد که اسلام در تمام شئونات حکومتی ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در مراسمی که عصر امروز به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سیدمحمد بهشتی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت این بزرگ مردم انقلاب بسیار خاص و ویژه بود تا حدی که دشمنان نیز تحت تاثیر اخلاقیات این بزرگوار بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: شهید بهشتی که در آن زمان رئیس شورای عالی قضائی کشور بود، به حدی در دل مردم جای باز کرده بود که هنوز یاد این شهید گرانقدر در دل ملت ایران زنده است.

این استاد حوزوی با اشاره به این که شهید بهشتی از نظر سیاسی دارای شخصیتی منحصربفرد بود، تاکید کرد: شهید بهشتی در بحث سیاسی دیدگاه خاص و ویژه خود را داشت و به گونه ای در سیاست عمل می کرد که دین مبین اسلام سفارش کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: شهید بهشتی که با مبانی اسلامی آشنایی کاملی داشت، در دوران حیات پربارشان به خوبی سیاست و دین را با هم تلاقی داد و سبب شد اسلام در تمام شئونات حکومتی ورود پیدا کند و به معنای واقعی، اسلام را وارد سیاست و کشورداری کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این شهید بزرگوار، مردم داری، کمک به فقرا و... بود. ایشان در دوران حیاتشان منشا بسیاری از کارهای بزرگ برای نظام بودند که هنوز آثار آن در نظام هویداست.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: همین اخلاق ویژه و مردم داری شهید بهشتی، باعث نگرانی و ناراحتی منافقان کوردل گردید و باعث شد ایشان و یارانش مورد کینه قرار بگیرند و نهایتا در هفتم تیرماه 60 در انفجار دفتر حزب جمهوری به شهادت برسند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: شهید بهشتی در مباحث سیاسی از دیدگاهی باز و فراگیری بهره می بردند. ایشان به خوبی در جذب جوانان به انقلاب موفق بودند و زمینه بازگشت و توبه بسیاری از دشمنان قسم خورده نظام را فراهم آورد که این نشان دهنده رافت این شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha