جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ لزوم بسیج دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف استان برای مشارکت در برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت یکی از مباحثی بود که در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، یکصدو شصت و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام جمعه قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه مشارکت مردم به ویژه نسل جوان در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید دستاوردهایی را به مردم معرفی کنیم که بدون روحیه انقلابی و جهادی نمی‌توانستیم به آن‌ها برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری خاطرنشان کرد: اکنون در فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری داریم که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطبان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز عضو مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی در این نشست عنوان کرد: در دانشگاه‌ها سئوال‌ها و ابهام‌های بسیاری در ذهن دانشجویان و اساتید وجود دارد که پاسخ‌گویی به آن‌ها نیازمند پژوهش و ارائه جواب‌های مستند است.

وی  اضافه کرد: عده‌ای فقط خرابی‌های جامعه را بزرگ می‌کنند و آن را به اسلام، انقلاب و مسئولان فعلی ارتباط می‌دهند و تلاش می‌کنند که بگویند راه رفته اشتباه است و باید به گذشته باز گردیم به همین علت ما باید تلاش کنیم تا ارتباط نداشتن مشکلات امروزی با انقلاب و اسلام را به همگان نشان دهیم.

در ادامه این نشست ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه تشکیل کمیته و ستاد برای پیگیری کارهای داخلی همیشه دنبال شده، مطرح کرد: در مرحله اجرا باید به دنبال استفاده از ظرفیت مردمی و اجرای برنامه‌های حرفه‌ای با رویکرد مردم محور باشیم و در این راستا مهم‌ترین کمیته را رسانه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از دستاوردهای مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری می‌توانیم اطلاعات را به عموم مردم جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: با اقدامات هرساله از جمله برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نمی‌توانیم در حوزه تبیینی به نتیجه مورد نظر برسیم.

مرتضی داستانی مدیر خانه مطبوعات استان قم به عنوان عضو دیگر شورای فرهنگ عمومی استان قم از تلاش دشمنان برای خسته نشان دادن مردم از انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر همه بودجه‌ها و تلاش‌ها به ستادهای مردمی اختصاص یابد می‌توانیم در نقاط مختلف شاهد حرکت‌های تاثیرگذار و تضعیف نقشه‌های دشمن باشیم.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم  نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: امسال باید خدمات و تسهیلات ویژه به مردم ارائه شود تا طعم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ذهن‌ها ماندگار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha