پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهشتی نژاد

حوزه/ رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان با اشاره به سخنی از امام(ره) که فرمودند «بهشتی یک ملت بود»، گفت : این تعبیر کمی نیست، بلکه یک تعبیر قرآنی است که خدا برای حضرت ابراهیم(ع) ذکر کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، پیرامون شخصیت شهید دکتر بهشتی، اظهار کرد: شرح شخصیت این شهید احترام به تمام شهدای والا مقام هفتم تیر است .

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان افزود: برای بررسی شخصیت های اثرگذار همچون شهید بهشتی باید ابه جنبه های خانوادگی، وراثتی، تربیتی و همچنین علمی و اساتید توجه شود.

وی در ادامه به تعبیری از امام راحل اشاره کرد که فرمودند "من به علم، عقل و ایمان بهشتی ایمان دارم " گفت: این سه مزیت بسیار بالا وقتی در کنار هم و در وجود یک انسان قرار بگیرد فرد نابغه و نامداری را  چون شهید بهشتی ترسیم می کند.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان در ادامه به نقلی از مادر شهید بهشتی اشاره کرد که گفت «من در دوران بارداری ۹ بار قرآن را ختم کردم و در دوران شیرخوارگی هرگز بدونه وضو به او  شیر ندادم»، افزود: رعایت همه این موارد باعث تربیت شخصیتی چون شهید بهشتی می شود.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان ادامه داد:  شهید  بهشتی در دوران نوجوانی درس علمای بزرگی همچون آیت الله ارباب و استاد بزرگ اخلاق میرزا علی اقای شیرازی، را ادرک کردند و سپس به قم رفتند و ازمحضر اساتید بزرگی همچون حضرت امام(ره)، علامه طباطبایی، مرحوم محقق داماد، آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله حجت بهره بردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد در ادامه افزود: شهید بهشتی بعد از انقلاب به دلیل وجود ابعاد علمی و نبوغ و همچنین تأثیر گذار بر مردم به عنوان یک شخصیت جامع در مراکز مهم تصمیم گیری از جمله شورای انقلاب بودند و  امام ایشان را برای مسئولیت های بسیار بزرگ از جمله مدیریت دستگاه قضایی کشور، تدوین قانون اساسی و ... انتخاب کردند.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان در ادامه با اشاره به سخنی از امام(ره) که فرمودند «بهشتی یک ملت بود»، گفت : این تعبیر کمی نیست، بلکه یک تعبیر قرآنی است که خدا برای حضرت ابراهیم(ع) ذکر کرده اند.

انتهای پیام

  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha