جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ حجت الاسلام انصاری گفت: طلاب واساتید مدارس علمیه باید بیش از پیش به کتاب نهج البلاغه توجه جدی داشته باشند ،چرا که این کتاب در کشور ما ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت، گفت: هر چند امروز دشمنان ما در تلاش هستند تا کتاب‌های متنوع با موضوعات به ظاهر شیرین و حلاوت‌دار را ترویج دهند، اما این کتاب‌ها در قیاس با نهج‌البلاغه از عمق قوی برخوردار نیستند.

وی افزود: در این کتاب ارزشمند آن حضرت عظمت روحی خود را در مواجهه با دشمنان و هدایت جاهلان نشان داده و در عین حال سختگیری‌ها در خصوص بیت‌المال و ضرورت اجرای عدالت را به خوبی تبیین کرده است.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: دنیا امروز باید بداند که راه رسیدن به سعادت واقعی رجوع به سیره و مرام حضرت علی(ع) است که در وهله اول باید علما، محققان و فرهیختگان ما به این حوزه ورود پیدا کنند و حقیقت نهج البلاغه را تبیین کنند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: طلاب واساتید مدارس علمیه باید بیش از پیش به  نهج البلاغه توجه جدی داشته باشند، چرا که این کتاب هنوز ناشناخته مانده است.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: هدف حوزه‌های علمیه همان هدف انبیا الهی است و غفلت حوزه و روحانیت سبب می شود تا دین الهی ضربه بخورد، لذا حوزه و روحانیت باید همانند شهید مطهری ها دین اسلام و جهان بینی اسلامی را به دنیا صادر کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به  فعالیت های مستکبران جهانی علیه دین مبین اسلام، خاطرنشان ساخت: دشمنان اسلام مبانی اصلی اسلام را هدف قرار داده اند و می خواهند با شبهه پراکنی اسلام را زیر سؤال ببرند.

وی اظهارکرد: امروز دشمنان ما همزمان با چهل سالگی انقلاب نهایت تلاش خودشان را به کار بسته اند تا عمر انقلاب به ۴۰ سال نرسد، لذا طلاب  و اساتید حوزه های علمیه باید در این هوشیارانه در صحنه باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha