جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ گاهی اوقات برخورد و رفتار بامحبت، منطقی، پدرانه از صدها منبر و سخنرانی اثرگذارش دوچندان است؛ لازم نیست برای پاسخ دادن به شبهه حتماًجواب علمی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام حاجیانی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی و توجیهی مبلغان طرح هجرت تابستان که در سالن اجتماعات سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد بابیان اینکه امروز با دریای عظیم و خروشانی از فضای مجازی هستیم که خانواده‌ها را درنوردیده است، گفت: این دریای عظیم نیاز به شناخت برای مقابله دارد و برای همین رسالت حوزویان سنگین‌تر از گذشته شده است.

مدیرکل اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: ارتباطات مختلف در مسائل رسانه‌ای و انقلاب دیجیتال برای این است که مردم راحت‌تر و درهم‌ترین زمان بادیگران در ارتباط باشند و حرف بزنند.

وی عنوان کرد: امروز در فضای مجازی اتفاقاتی در حال وقوع است که در بسیاری از موارد شخص از طرف مقابل آشنایی و شناخت ندارد حتی گاهی تصویر واقعی را نمی‌بیند.

حجت‌الاسلام حاجیانی بابیان اینکه بر اساس آمارها پر افسرده‌ترین و پرجمعیت‌ترین فضای مجازی در اینستاگرام اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این مسئله حتی گاهی با اعتیاد شخص همراه است چون در طول روز 6 ساعت را به حضور در وب گردی اختصاص می‌دهد.

مدیرکل اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: همین مسئله باعث شده خطر بسیار جدی باشد و جوانان زیادی را به کام خودش بکشاند و به‌مرورزمان غرق کند.

حجت‌الاسلام حاجیانی عنوان کرد: در بسیاری موارد شخص در همین فضای مجازی اطلاعات، داده‌ها و حتی آبروی خود را از دست‌داده و کار خانواده‌ها به طلاق منجر شده است. اینجا است نقش مربیان و مبلغان بسیار سنگین و حساس می‌شود.

مدیرکل اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: مربی می‌تواند باراهنمایی درست جوان را به سمت‌و سوی درست هدایت کند به‌طوری‌که با برخورد مهربانانه و سرشار از محبت می‌توان آگاهی فرد را افزایش داد.

وی بابیان اینکه گاهی اوقات یک برخورد و رفتار بامحبت، منطقی، پدرانه از صدها منبر و سخنرانی اثر گذاریش بهتر و فراوان‌تر است افزود: لازم نیست برای پاسخ دادن به شبهه حتماً حاضرجواب علمی داد بلکه رفتار محبت‌آمیز می‌تواند اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام حاجیانی با شاره به فرصت‌های تبلیغی اظهار داشت: جوانی که وارد فضای مجازی و وب گردی شده، مربی موفق کسی است که استعداد جوانان را در وب گردی شکوفا کند وفا فضای مناسب و خوب آشنا کند.

مدیرکل اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: جوانی که وب گردیش هدفمند، کمتر دچار آسیب می‌شود.

وی عنوان کرد: بعضی از جوان‌ها دوست دارند در زندگی رشد کنند، مربی و مبلغ هوشیار می‌تواند به او برنامه دهد و از این طریق مسیر هدف جوان را عوض کند.

حجت‌الاسلام حاجیانی گفت: اگر نگاه به آسیب‌ها تبدیل به فرصت نشود، نمی‌تواند مشکلات را از بین برود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha