جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 454440
۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی رسالت روحانیت را نزدیک کردن دل مردم به سوی خدا دانست و گفت: طلاب و روحانیان محور وحدت در جامعه بوده و بصیرت سیاسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: تبلیغ معارف دینی یک شغل نیست، بلکه رسالتی الهی بر عهده طلاب و روحانیت است.

وی با بیان اینکه توجه به رسالت طلبگی در هر شرایطی نباید مورد غفلت واقع شود، خاطرنشان کرد: رسالت روحانیت چیزی جز رسالت انبیای الهی نیست، بنابر این تمامی شئون زندگی باید معرف سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام باشد تا به الگوی برای مردم در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم نزدیک کردن دل مردم به سوی خدا را از دیگر رسالت های طلاب دانست و گفت: اگر طلاب و روحانیون آن گونه که توصیه شده گفتار، رفتار و کردار داشته باشند،‌ مردم با مشاهده آنان به یاد خدا و پیامبر می افتند، نباید با رفتارهای غلط و خارج از شأن مردم را از دین زده کرد.

امام جمعه تبریز طلاب و روحانیان را محور وحدت و صمیمیت در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: شما افزون بر اینکه وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارید، باید نسبت به مسائل روز آگاه بوده و در بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی مردم نیز پیش‌ قدم باشید، آن طلبه‌ای که برای نظام اسلامی تلاش می‌کند باید بصیرت سیاسی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبروست، خاطرنشان کرد: طرح روحانیان مستقر و هجرت سازمان تبلیغات اسلامی تا حدودی اثرگذار بوده اما تعداد روستاهای فاقد روحانی به قدری بالاست که این اقدام نیز بسیار ناچیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با ستایش حضور جهادی تعدادی از طلاب و روحانیان حوزوی در مناطق دور افتاده و محروم استان آذربایجان شرقیT خاطرنشان کرد: روحانیانی هستند که پیامبرگونه تبلیغ می‌ کنند و با وجود تمام سختی‌ ها وظایف خطیر خود را انجام می‌دهند، حقیقت آن است که طلاب و روحانیان نباید انتظار کارمندی و یا شاغل بودن در ادارات را داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha