شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ عضو کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: تهاجمات گسترده دشمنان در حرکت مردم خللی ایجاد نکرده و نتوانسته حضور آن‌ها را در صحنه کم‌رنگ کند چراکه دفاع مردم از انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات دینی آن‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی با بیان اینکه دشمنان به صورت مستمر به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده دشمنان در حرکت مردم خللی ایجاد نکرده و نتوانسته حضور آن‌ها را در صحنه کم‌رنگ کند چراکه دفاع مردم از انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات دینی آن‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انواع توطئه‌ها، حرکت‌ها، دسیسه‌ها و جنایات را علیه انقلاب سازماندهی و اجرا کرده‌اند، مطرح کرد: هجوم گسترده تبلیغاتی، بایکوت سیاسی، تحریم اقتصادی، جنگ تحمیلی و عملیات هدفمند تروریستی در قالب تهدیدات نیمه سخت علیه انقلاب و مردم از جمله دسیسه های دشمنان است؛ ملت ایران 16 هزار و 800 شهید ترور را تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جریان بنی‌صدر مردم با بیگانگی این شخصیت نسبت به ارزش‌های انقلاب آشنا شدند و یکی از شعارهای محوری آن‌ها در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها این بود که «خمینی بت‌شکن، بت بنی رو بشکن» به همین علت امام جایگاه بنی‌صدر را از او گرفتند اما اگر امام بدون توجه به خواسته‌های مردم بنی‌صدر را زودتر برکنار می‌کرد به دیکتاتور بودن متهم می‌شدند هر چند باید این موضوع را نیز مطرح کنیم که فضای انقلابی‌گری، تفکرات انقلابی و روحیه جهادی مجلس در دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر بسیار قوی بود.

وی با تأکید بر اینکه نظام در برخورد با افراد مشکل‌ساز برای مردم با دقت و برنامه عمل می‌کند، مطرح کرد: برخی افراد مستحق مجازات سنگین هستند و نظام نیز برای مجازات آن‌ها توانمندی لازم را دارد اما باید بستر مورد نیاز در جامعه برای مجازات آن‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری از تلاش جریان‌های مختلف خائن و منافق برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی یاد کرد و افزود: مردم مقابل جریان‌های مختلف ایستادند به همین علت انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده که با بادهای سیاه ضدانقلابی‌ها آسیب نمی‌بیند.

وی یادآور شد: نظام اسلامی در زمینه اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی دارد و زبان بنده و بسیاری از افراد زبان انتقاد است چراکه مردم در اثر بی‌عرضگی و بی‌کفایتی مسئولان گرفتار مشکلات مختلف شده‌اند که این مسئولان خود را پشت دیوارها مخفی کرده و گاهی با بستن با کدخدا، خدا را فراموش می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی از تلاش منافقان برای هنجارشکنی و مقابله با ارزش‌های انقلابی به بهانه مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: هر چند مردم معترض هستند اما باید مواظب باشیم که مگس‌های ضد انقلاب و بیگانه روی زخم‌های جامعه ننشینند و آلودگی را گسترش ندهند.

وی به ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر اشاره کرد و ادامه داد: نجات ایشان از الطاف خفیه الهی بود، هر چند این حادثه بسیار نهیب، وحشت‌بار و هولناک بود چراکه پزشکان از ادامه حیات رهبری ابراز ناامیدی کردند اما همانند واقعه عاشورا که به لطف الهی امام سجاد علیه‌السلام بیمار شدند و نسل امامت باقی ماند، خداوند متعال این وجود مبارک و امام جوان را نیز در 6 تیر حفظ کرد تا برای انقلاب اسلامی باقی بمانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری از به شهادت رسیدن 72 تن از مهم‌ترین شخصیت‌های تاثیرگذار در اداره کشور در هفتم تیر یاد کرد و افزود: اگر این حادثه در هر نظام دیگری رخ می‌داد آن نظام به صورت کامل ساقط می‌شد، اما زایش انقلاب اسلامی موجب شد که نظام به مسیر اصلی خود بازگردد.

وی تصریح کرد: امروزه دشمن از اقتدار نظام آگاه شده است به همین علت در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌کند تا با رویکرد نفوذی خود به مقاومت مردم آسیب برساند اما مردم ما همانند گذشته به خوبی نقش خود را بازی می‌کنند چراکه رسالت خود را به خوبی می‌دانند و همانطور که در دوران دفاع مقدس شهید دادند اکنون نیز در صحنه مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند اما موضوع مهم این است که مسئولان نباید رسالت خود را فراموش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز مسئولان از امثال شهید بهشتی الگوبرداری می‌کردند شاهد شکوفایی اقتصاد مقاومتی در کشور می‌بودیم، امروزه هر چه مردم و مملکت می‌کشند از دست مسئولانی است که نسبت به فرمایشات رهبری، مطالبات مردم و خطوط قرمز انقلاب بی‌توجه هستند.

وی اضافه کرد: مسئولانی که در اشرافیت و رفاه‌زدگی زندگی می‌کنند و از بیت‌المال بهره شخصی می‌برند نمی‌توانند درد و مشکلات مردم را متوجه شوند، اما مقام معظم رهبری، امام و شهید رجایی فهمیدند که گرفتار اشرافی‌گری نشدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه برخی از مسئولان روحیه و تفکر انقلابی‌گری ندارند، مطرح کرد: برخی همچنان به برجام چشم دوخته اند،درحالی‌که رهبری بارها هشدار دادند که باید به توانمندی‌های داخلی تکیه داشته باشیم.

وی از تلاش برخی نمایندگان برای پرسیدن سؤالات مرتبط با مشکلات مردم از رئیس‌جمهور یاد کرد و گفت:برخی مسئولان نه فقط از مجلس تمکین نمی‌کنند، بلکه خلاف قانون عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه با خواهش و تمنا نمی‌توان مملکت‌داری کرد، عنوان کرد: دستگاه‌ها باید به رسالت خود عمل کنند و مجلس نیز رسالت دارد که نظارت مؤثری بر عملکرد دولت داشته باشد، اگر مجلس زنده و وظیفه‌شناس داشته باشیم مردم به خیابان‌ها کشیده نمی‌شوند اما وقتی که مجموعه‌ها به رسالت خود عمل نمی‌کنند مردم نیز معترض می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولان باید مؤثر واقع شوند و همانطور که رهبری فرمودند، هیچ مشکلی غیرقابل رفع نیست، دانشمندان ایرانی در حوزه هسته‌ای و موشکی دنیا را متحیر کرده و می‌توانند در عرصه اقتصادی نیز این کشور را به جایگاه مورد نظر برسانند اما باید به آن‌ها میدان داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا مرتب ما را تهدید می‌کند و از روی میز بودن گزینه‌ها سخن به میان می‌آورد درحالی‌که در حقیقت هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، چراکه فرزندان این مرز و بوم زیر فشار تحریم دشمن در حوزه موشکی و تجهیزات نظامی به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha