جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفار

حوزه/ صفار هرندی، در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اصفهان گفت: نسبت امام(ره) با دشمنان معاندین و معارضین مشخص است و هر کس می خواهد خود را خط امامی معرفی کند باید به همان میزان نسبت خود را با امام(ره) و ولایت فقیه مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد حسین صفار هرندی،  شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر  که به همت هیئت انصارالحسین(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:  نسبت امام(ره) با دشمنان معاندین و معارضین مشخص است و هر کس می خواهد خود را خط امامی معرفی کند باید به همان میزان نسبت خود را با امام(ره) و ولایت فقیه مشخص کند.

عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به این که شهید بهشتی انقدر اهتمام در دین داشت که در دوره حاکمیت رژیم گذشته تعلیمات دینی نوشتند، افزود: عده ای گفتند این کار معاندت با رژیم تلقی می شود، اما شهید بهشتی این خطر را به جان خریدند و این کار را کردند، همانطور که شهید مطهری از امکانات رژیم استفاده می کرد تا شبهات آن زمان را پاسخ دهد.

وی افزود: کسانی که می گویند ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم با دغدغه های بزرگانی نظیر شهید بهشتی و مطهری که همه وجودشان اهتمام برای برانگیختگی صاعقه های دینی بود، فاصله دارند.

صفار هرندی با اشاره به این که در معرفی شهید بهشتی تلاش هایی صورت می گیرد ولی برخی برای اثبات فرضیه ای که در ذهنشان هست، سیمایی را از شهید بهشتی ترسیم می کنند که بسیار فاصله دارد، اینها به یک برآورد جدید از مسائل گذشته رسیده اند، افزود: می گویند در دهه ۶۰ اقتضائات زمان چیزی بوده، ولی امروز چیز دیگری است و ما باید متناسب با شرایط امروز خور را تغییر دهیم!، البته برای یک حقیقت می توان در فرع حرف های تازه زد اما نمی توان ریشه و اساس فکر اولیه را زد.

این یک بدعت است، کسانی امروز به اسم نوآوری انقلاب به پیش از انقلاب اسلامی رجوع می کنند و  در مورد آزادی استقلال و جمهوریت و اسلامیت خلاف آنچه قبلا به عنوان خواسته ملت انقلاب کرده بوده رسیده اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که عده ای امروز به اسم نوآوری، در مورد آزادی استقلال و جمهوریت و اسلامیت خلاف آنچه قبلا به عنوان خواسته ملت انقلاب کرده بوده رسیده اند. استقلال را به تمسخر می گیرند، گفت: جان های بسیاری به پای پدیده مبارک استقلال تقدیم شده است و مگر می شود این حقیقت عوض کرد؟

وی با اشاره به این که فردی گفته بود کارهایی که اول در مقابل آمریکا کردیم، غلط نبود، اما امروز شرایط عوض شده و نباید با آمریکا درگیر شد، ادامه داد: اینها برای اثبات خودشان حرفی از بزرگی را ضمیمه می کنند، در حالی که سیره عملی بزرگان متن که به تواتر تکرار شده، چیز دیگری است. آدم های مریض دنبال متشابهات می‌گردند. امروز با تاویل کنندگانی در رابطه با انقلاب طرفیم که مشابهت را می گیرند و مانور می دهند.

صفار هرندی اضافه کرد: این که آیا ضرورتی دارد روی کار فرهنگی ممیزی و کنترل داشته باشیم یا اینکه مردم بالغ هستند و حکومت نباید فیلتر گذاری کند، مغلطه ای وجود دارد، فرض کنید برای مواد غذایی به مهر استاندارد توجه می کنیم و تا اطمینان حاصل نشود که کالای ما توسط دستگاه نظارتی کنترل شده، آن را نمی خریم، برای ما استاندارد علامت آرامش بخش است، حال غذای روح نباید جایی کنترل شود؟

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: به ما که می رسد می گویند رها کنید، به شما چه مربوط، چرا در مسیر آزادی انحراف ایجاد می کنید. این افراد با بدانند که در همه جای دنیا فیلتر گذاری هست، البته معیارها فرق دارد، فلسفه قیام مردم ایران این بود که ما می خواهیم آقای خودمان باشیم.

وی افزود: مدتی است برخی در مقابل رئیس جمهور آمریکا کم می آورند و می خواهند این کم آوردن را به ما نسبت دهند. اوایل انقلاب جریانی می خواست شهید بهشتی را رسوا کند که یعنی مثلا بهشتی به آمریکا وابسته است، آن وقت همان ها امروز می گویند شهید بهشتی آزاده بود.

وی اضافه کرد: آمریکا بر خلاف تصور برخی، نمی تواند هرکاری بخواهد بکند، نمونه اش انتخابات اخیر لبنان بود که آمریکا می خواست حزب الله را اوت کنند، ولی حزب الله بیشترین رای را آورد .

عضو تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آمریکا مدتی است اراده کرده به کمک ایادی اش، از پس ملتی دست خالی و پابرهنه یمن بر بیاید، اما نتوانست رزمنده یمنی که در ۳ روز ۳ وعده غذا می خورد را شکست دهد، همه زورشان را زدند، قبایل یمنی را ردیف کردند تا حدیده را بگیرند،  ولی نتوانستند، حالا هم واسطه پنهانی می‌فرستند که از این بی آبرویی بیرون بروند، این محصول اراده یاران خداوند است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha