پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مرتضی دهقانی

کارشناس دینی گفت: برای اینکه در جامعه دینی همگان در آرامش زندگی کنند لازم است قرآن در رأس همه امور قرار گیرد و دستورات و فرامین قرآن آیه به آیه در زندگی فردی و اجتماعی پیاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام مرتضی دهقانی در نشستی با موضوع «قرآن» با حضور مدیر، کارکنان، بانوان مبلغ فعال مدرسه علمیه خواهران حضرت زهرا(س) سطح دو میبد، اظهار کرد: خداوند قرآن را برای هدایت و سعادت بشر نازل کرده و برنامه زندگی ما را در تمامی مراحل، درآن تدوین کرده است.

وی با طرح این سؤال که چرا با گذشت 1400 سال از نزول قرآن، زندگی بشر همواره دچار مشکلات فراوانی است؟ بیان کرد: تاکنون فعالیت های قرآنی زیادی از سوی مؤسّسات و ادارات صورت گرفته و قاریان و حافظانی در سطح بین المللی داریم ولی آنچنان که باید در رفتارمان تغییری  صورت نگرفته است.

این استاد حوزه تصریح کرد: همچنان که بسیاری از مردم در ماه مبارک رمضان یک یا چند مرتبه قرآن را ختم می کنند و هزاران بار مفاهیم قرآنی را شنیده اند؛ اما با این وجود نمی توانند در ذهن خود ماندگار سازند و یا به دیگران منتقل کنند .

حجت الاسلام دهقانی خاطر نشان کرد: برای اینکه در جامعه دینی همگان در آرامش زندگی کنند لازم است قرآن در رأس همه امور قرار گیرد و دستورات و فرامین قرآن آیه به آیه در زندگی فردی و اجتماعی پیاده شود.

وی گفت: بزرگترین مانعی که در مقابل تحقق مفاهیم قرآنی قرار دارد، هوای نفس است و انسان این توانایی را در خود یافته که بسیاری از گناهان را ترک کند و همین یک گام به سوی اجرایی شدن فرامین قرآنی است.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha