جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در نخستین همایش تابستانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بر داشتن روحیه انقلابی و جهادی روحانیت تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط امروز جامعه اقتضاء می کند در برابر مخالفان دین الهی فریاد بزنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، در نخستین همایش تابستانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در اردوگاه دشت بهشت قم برگزار شد، گفت: هر گروهی و هر فرد و نهادی اگر از فلسفه وجودی و هدفش غافل شود، مسیر را گم می کند و در جامعه دچار لغزش می شود.

وی با طرح این سئوال که فلسفه وجودی روحانیت و هدف از این نهاد بی بدیل چیست؟ اظهار داشت: به ما آموخته اند که علما در ماموریت، وارث اولیا خدا و ائمه اطهار علیهم اسلام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: هم اینک سه ماموریت برای روحانیت در اولویت قرار دارد، یکی از آن ماموریت ها سخنگو دین بودن است، زیرا روحانیت مبین دین است و همان رسالتی که بر عهده ائمه اطهار علیهم السلام نهاده شده برعهده روحانیت نیز واگذار کرده اند.

دین خدا ساکت نیست و همیشه دین خدا مبیّن و سخنگو دارد

وی تصریح کرد: باید دانست که دین خدا ساکت نیست و همیشه دین خدا مبین و سخنگو دارد که در زمان غیبت برعهده روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران، دومین شان روحانیت را دفاع از دین خدا دانست و ادامه داد: روحانیت این رسالت را از اهل بیت علیهم اسلام نیز ارث برده است و به ما آموخته اند که اگر دین خدا به خطر بیفتد، حاضریم از جان و مال و آبروی خود بگذریم.

  وی، روحانیت را سنگر نشینان خط مقدم دفاع از اسلام ناب دانست و یادآور شد: شان سوم از روحانیت که از اهل بیت ارث برده راهبری رهبری جامعه است،  همچنان که پیامبر در وظیفه اش ارائه رهبری می کردند، امروز روحانیت نیز همین وظیفه را برعهده دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اگر روحانیت به رسالت راهبری خود در جامعه به درستی عمل کند، دیگر به کسی اجازه نخواهد داد که از آیات برداشت تفکر سکولاری کنند و در پی عملیاتی کردن آن باشند.

روحانیت باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

وی تصریح کرد: امروز انجام این سه ماموریت بزرگ برعهده روحانیت است و این سه وظیفه به عنوان بقای دین و از الزامیات شناخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، در پاسخ به این سئوال که روحانیت چه زمانی می تواند این ماموریت ها را به خوبی انجام دهد، اظهار داشت: یکی این که باید روحانیت دین شناس باشد، همان دینی که همه صحنه زندگی بشر را پوشش می دهد. همه ابعاد و عرصه های دین را بشناسد، فلسفه ایجاد حوزه های علمیه همین است. 

وی ادامه داد: امروز مباحثی که در حوزه علمیه مطرح می شود، لازم و واجب است؛ اما کافی نیست، بنابراین از اساتید و علمای حوزه می خواهیم که افزون بر مباحث فقهی و اصولی که از مهمات حوزه است و به آن می پردازند، مباحث اعتقادی ودینی که به عنوان شبهه در جامعه مطرح می شود آن ها را نیز در اولویت درسی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: روحانیت باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد، البته باید دانست که بصیرت لازم است؛ اما تنها بصیرت انسان را به مقصد نهایی نمی رساند، باید صلابت و شجاعت را به آن افزود.

وی افزود: تنها بصیرت نیاز نیست، باید تابو شکنی کرد، باید رودرباسی را کنار گذاشت، دشمن در دین ستیزی دارد پیشروی می کند، و در تلاش است موتور اسلام را از کار بیاندازد و به شیوه های مختلف این موتور محرک را خاموش کند، می خواهد غیرت دینی ما را کاهش دهد.

امروز روز فریاد حوزه علمیه است

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز روز فریاد حوزه علمیه است، هر روز برخی از کج اندیشان و منحرفان در جامعه یک حرف تازه و غلط می زنند تا واکنش حوزه علمیه را ببینند و پس از واکنش ها، گام های بعدی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در علم پزشکی یکی از راه های درمان، معاینه دقیق و درست بیماری است، یعنی پزشک باید واقعیت ها را به درستی بررسی و طبق آن نسخه درمان بدهد، امروز ما نیز به عنوان نماینده حوزه علمیه در سپاه به دنبال شناخت و معاینه دقیق بیماری های جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران گفت: همان گونه که قوی ترین پزشک تنها زمانی می تواند نسخه درمانی بدهد که واقعیت ها را به خوبی فهمیده باشد، ما نیز براساس واقعیت های جامعه برخی آسیب ها را به روحانیت ارائه می کنیم، تا آن ها نیز براساس این واقعیت های جامعه اقدامی عملی انجام دهند.

 وی ادامه داد: امروز غفلت از واقعیت ها، برخی بزرگان را گرفتار عملیات فریب دشمن کرده، باید خطر را به خوبی بشناسید بعد مناسب آن موضعگیری کنید، بدانیم که دشمن کدام جبهه را برای ضربه زدن به دین در اولویت قرار داده است و در برابر آن به درستی عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: باید بدانیم اسلام نابی که امام شعار آن را سر می دادند، اسلام ولایی است و دشمن می خواهد آن را خاموش کند؛ زیرا انقلاب اسلامی اسلام ناب را در این زمان زنده کرده، اسلامی که به شکل یک نقاشی در آمده بود و به یک سلسله عبادیات فردی تبدیل شده بود، ولی امروز انقلاب اسلامی در عرصه حکومت و سیاست جهانی ورود پیدا کرده و تفکر دین الهی را زنده کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی چهل ساله شده و برای اولین بار است که در تاریخ، نظام اسلامی و ولایی به 40 ساله می رسد و دشمن نسبت به این موضوع احساس خطر می کند، زیرا براساس اعتراف دشمنان، انقلاب فراز و نشیب داشته، اما هرگز متوقف نشده، عجیب است که روز به روز پیشروی می کند و دشمنان روز به روز به عقب بر می گردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: دشمنان معترف هستند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن ها را رقم زده است، یعنی آرام آرام آن ها را می کشد، آمریکایی ها سریعا گفتند، یا ما باید بمیریم یا انقلاب اسلامی. آن ها بهتر از ما می فهمند که آشتی پذیری معنای ندارد.

وی تصریح کرد: باید به خوبی بدانیم که جبهه استکبار با جبهه اسلامی هرگز به اتحاد نمی رسد. از دشمن نباید انتظار غیر دشمنی داشته باشیم، زیرا انقلاب اسلامی صادر شده است. دشمن به این نتیجه رسیده است که به هر قیمتی این انقلاب را از بین ببرد. می گویند اگر انقلاب اسلامی بماند، سرنوشت غرب بدتر از شوروی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است و آن این که انقلاب اسلامی را تنها به وسیله خود انقلاب می توان نابود کرد، برای همین استدلال های هم ساخته اند، و از تاریخ صدر اسلام، الگو برداری کرده اند.

دشمنان به دنبال ضربه زدن به اسلام از طریق مسلمانان هستند

وی افزود: دشمن فهمیده است که اسلام را مسلمانان می توانند سر ببرند و لاغیر، اسلام را باید با مسلمانان سر برید و این نقشه در تاریخ جواب داده است. دشمن به این نتیجه رسیده است که صف اولی ها می توانند اسلام را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: دشمنان با فشارهای اقتصادی و عملیات روانی به دنبال این هستند که ایران به سمت آمریکا برگردد. این جریانات و اغتشاشات و بد عملکردن برخی مسئولان همه زمینه چینی برای یک برنامه خاصی است.

وی افزود: امروز دشمن می خواهد چهار رکن اساس انقلاب را از بین ببرد، می گویند باید چهار ستون انقلاب را بشکنیم، حتی اگر هر چهار تا رکن را نتوانستیم بشکنیم، یک رکن را بزنیم ، تا ستون های انقلاب سست شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران گفت: دشمنان می گویند انقلاب اسلامی یک موتور محرک به نام اسلام دارد که راننده آن، ولایت است، سوخت رسان آن مردم هستند، این سه بعد ایجابی آن ها است و یک بعد سلبی هم دارند و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده اند تا از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

 
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha