جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 معاون تهذیب حوزه‌های علمیه

حوزه/در گذشته در حوزه علمیه با وجود اینکه امکانات فراهم نبود، ولی این عدم امکانات، اراده عالمان ربانی را برای رشد و تعالی از بین نبرد، بلکه روز به روز بر تلاش های خود برای مهذب شدن و اثرگذاری در جامعه افزودند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در اردوی میثاق طلبگی مدارس عملیه قم که با حضور طلاب جدیدالورود در مقطع سیکل در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر تفرش برگزار شد، گفت: شما جوانان، زمانی وارد حوزه شدید که همه امکانات برای پیشرفت علمی، اخلاقی و تهذیبی آماده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود:در گذشته در همین حوزه با وجود اینکه امکانات فراهم نبود، ولی این عدم امکانات، اراده عالمان ربانی را برای رشد و تعالی از بین نبرد، بلکه روز به روز بر تلاش های خود برای مهذب شدن و اثرگذاری در جامعه افزودند.

وی افزود: با وجود فراهم آمدن همه شرایط پیشرفت، جوان کیس و زرنگ کسی است که از این فرصتی که برای او مهیا و آماده شده، نهایت استفاده را ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: امروز روز باشکوهی است که شما جوانان، وارد حوزه شدید و در مسیری قدم نهادید که شهید مطهری ها و امام راحل ها قدم گذاشتند و با کسب معرفت، تهذیب، علم به بزرگی و عظمت رسیدند و جهان را شیفته اخلاق، علم و جامعه را با حرکت خود دگرگون و متحول کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت:در همین حوزه، بعضی افراد وقتی وارد شدند با اینکه الگوهای زیادی را دیدند، ولی چون کیس نبودند، نتوانستند آدم  بزرگ و اثر گذاری شوند و جا در پای بزرگانی چون آیات جوادی و حسن زاده و دیگران بگذارند.

 معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: زمانی انسان می تواند جای درپای بزرگان دین بگذارد و در جامعه اثر گذار شود که روح، انگیزه و هدف خود را بزرگ ببیند و برای رسیدن به جایگاه و انگیزه بزرگ معنوی، اخلاقی و علمی تلاش کند.

وی عنوان کرد:اگر فردی دارای روحیه معنوی و علمی و روح بزرگی نباشد و کوچک فکر کند، تا ابد کوچک خواهد ماند و نمی تواند به جایگاه علمی و تقوایی برسد و اثر گذار باشد همان طور که در حوزه این اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد:شما جوانان از امروزی که وارد حوزه شدید با عواملی مانند نظم، دیانت، تقوا و توجه به علم می توانید تشخیص دهید در آینده چه آدم بزرگ خواهید شد یا نه.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: طلبه ای اهل بصیرت و آگاهی است که بداند وارد چه جایگاه با عظمتی شده است. حوزه و مدرسه علمیه، منصوب به حضرت ولی عصر(عج) است و این منصوب شدن را باید در عمل نشان داد و به شرایط و ضوابط آن پای بند بود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha