پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
  حجت الاسلام سجاد کریمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیة کرمانشاه:

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیة کرمانشاه گفت: با گذشت چند ماه از وقوع زلزله، طلاب و روحانیون جهادی در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارند و در احیاء و آبادانی منطقه کوشا هستند.

  حجت الاسلام سجاد کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه،با تمسک به آیه 72 از سوره انفال، إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ/ آنان که به خدا ایمان آوردند و از وطن خود هجرت نمودند و در راه خدا با مال و جانشان کوشش و فداکاری کردند، گفت: مبلغین با هجرت به مناطق و روستاهای محروم و کارهای جهادی به وظیفه الهی خود جامه عمل می پوشانند.  

وی در ادامه با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند كارِ اردوهاى هجرت و حركت عظيم بسيج سازندگى يكى از بركاتش خدمت‌رسانى است، افزود: حضور طلاب و روحانیون در عرصه سازندگی جلوه ای دیگر از رسالت تبلیغی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه با توجه به اینکه اگر بخواهیم دنبال سازندگی، آبادانی و احیاء باشیم باید اول از خودمان بگذریم، ادامه داد: اول نفس خودمان را بسازیم و بیائیم در کنار مردمی که در مناطق محروم هستند زندگی کنیم و با حشر و نشر با آنها، سختی ها و مشقات را تحمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی که از نفس، جان و مال و ... روزمره خودمان گذشتیم و در کنار مردم مستضعف قرار گرفتیم، آن وقت محرومیت را لمس می کنیم، گفت: مبلغین جهادی با حضور در روستاهای محروم در کنار سایر جوانان بسیج سازندگی، در حد توان مایه آبادانی دین و دنیای مردم اند.

حجت الاسلام  کریمی از حضور 1300 نفر از طلاب و روحانیون در ایام زلزله غرب کشور خصوصا در مناطقی که اهل سنت سکونت داشتند، خبر داد و اظهار کرد: خدمت رسانی به برادران اهل سنت، نماد بارزی از وحدت عملی بین تشیع و تسنن بود.

وی، حضور طلاب و روحانیون در زلزله را لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و نوعی تشکر از زحمات مرزداران که سالها با جان و مال خود سپری پولادین در مقابل دشمنان بودند، دانست و گفت: با گذشت چند ماه از وقوع زلزله، طلاب و روحانیون جهادی در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارند و در احیاء و آبادانی منطقه کوشا هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به تعطیلات تابستانه حوزه های علمیه و نیاز شدید مردم مناطق محروم و دور دست روستایی به مبلغین، افزود: حضور مبلغین در روستاها و مناطق محروم از نیازهای ضروری است.

حجت الاسلام کریمی در پایان با تقدیر و تشکر از مبلغین جهادی و آرزوی سلامتی برای تلاشگران عرصه رسالت عظیم تبلیغ، گفت: حضور طلاب فعال روحانیون جهادی در مناطق محروم و دور دست احیاء کننده اسلام ناب محمدی(ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha