جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ همایش «تمدن نوین اسلامی (گذشته،حال،آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان»، روزهای سه شنبه و چهارشنبه، از سوی جامعة المصطفی العامیه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، دبیرهمایش و مدیر جامعة المصطفی العالمیه افغانستان، صبح امروز در نشست خبری پیرامون این همایش در دفتر نمایندگی جامعه المصطفی مشهد، گفت: جامعة المصطفی به عنوان نهاد دینی، علمی و بین المللی در راستای تقویت آموزه های دین مبین اسلام و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی برای نقش آفرینی جهانی این همایش را برگزار می کند.

مدیرجامعه المصطفی العالمیه افغانستان در ادامه به ۶ محور اصلی این هماسش اشاره کرد و افزود: مفهوم شناسی و مباحث کلی، مولفه های سازنده، ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، نقش علمای افغانستان، چالش های معاصر با محوریت تمدن اسلامی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه همه محورها دارای زیر مجموعه های گسترده ای هستند که به نقش علمای افغانستان در تمدن اسلامی اشاره دارد، گفت: عناصر سازنده و تشکیل دهنده تمدن اسلامی، بررسی ایده جهان وطنی در تمدن اسلامی، رسالت علمای افغانستان در احیای تمدن اسلامی و نقش روحانیت در پاسخ دهی به شبهات انسان معاصر از جمله ریز موضوعات این همایش عنوان کرد‌.

حجت الاسلام و المسلمین محامی در ادامه به سخنرانان این نشست اشاره کرد و افزود: آیت الله اعرافی در روز افتتاحیه و همچنین دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در اختتامیه این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت و آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به این همایش دعوت شده اند.

گفتنی است، همایش تمدن نوین اسلامی (گذشته،حال،آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار می شود .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha