پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 454657
۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
نوجوانان

حوزه/ زمانی که نوجوان وارد منزل می‌شود باید آنچه میان والدین با فرزند رد و بدل می‌شود توأم با نشاط و شادی و مهربانی و محبت باشد، حتی رفتار والدین با یکدیگر نیز در شرایط نوجوانان اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم ربابه سمیعی، صبح امروز در نشست نقش خانواده در جامعه اسلامی که درجمع بانوان منتخب استان که در سالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شد، گفت: توجه به امور اعتقادی و عبادی فرزندان از اصول مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه در برخی خانواده‌ها نوجوانی یعنی آغاز مشکلات و گرفتاری‌ها و درگیری‌های مختلف در خانواده که علت این موضوع تربیت ناصحیح است. گاهی سخت‌گیری‌ها و امر و نهی‌ها باعث فاصله زیاد میان فرزند و والدین می‌شود و دیگر ارتباط صحیح و مثبتی میان آنها وجود ندارد.

 سمیعی خاطرنشان کرد: اگر دیدیم نوجوانی در خانواده حضور دارد و باعث بحران شده باید بدانیم شیب تربیتی او درست طی نشده است. از لحاظ دینی نوجوان یعنی تکیه‌گاه و بازوی کمکی خانواده و یک مشاور خوب برای والدین است، ولی این موضوع مشروط به تربیت صحیح است و اگر این تربیت صحیح وجود نداشته باشد نوجوان تبدیل به یک معضل در خانه و خانواده خواهد شد.

استاد دانشگاه گفت: صیانت از کانون خانواده و رفع دغدغه های خانواده ها از امور است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که  والدین و خانواده مهم ترین نقش را در تربیت فرزندان  برعهده دارند.

کارشناس امور خانواده بیان کرد: محیط خانه و خانواده باید یک محیط شیرین و همراه با آرامش باشد، زمانی که نوجوان وارد منزل می‌شود باید آنچه میان والدین با فرزند رد و بدل می‌شود توأم با نشاط و شادی و مهربانی و محبت باشد، حتی رفتار والدین با یکدیگر نیز در شرایط نوجوانان اثرگذار است.

خانم سمیعی تصریح کرد: رفتن والدین و فرزندان به مسجد و شرکت در نماز جماعت می‌تواند تأثیرات مثبتی را در تربیت فرزند به‌جا بگذارد.

وی اظهارکرد: با توجه به معضلات فرهنگی موجود باید عنایت ویژه‌ ای توسط والدین به خانواده صورت پذیرد، چرا که ایجاد بستر آرام، امنیت روانی را به همراه ‌می‌آورد و فرزندان را از معضلات اجتماعی محافظت می‌کند.

وی، تمسک به آیات نورانی قرآن کریم، همچنین الگوبرداری از سیره و زندگی پیامبرگرامی اسلام(ص)  و ائمه‌اطهار (ع) را به  بانوان یادآور شد و آن را از نشانه‌های یک زندگی موفق و آرام دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha