سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه استان گیلان

حوزه/ در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان گیلان، علاوه بر بررسی راهکارهای ارتقای سطح پژوهش در مدارس و تربیت طلاب پژوهشگر، بر ضرورت تدوین سند جامع پژوهشی مدارس علمیه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، معاونان پژوهش مدارس علمیه استان گیلان، در نشستی یک روزه، راهکارهای ارتقای سطح پژوهش در مدارس و تربیت طلاب پژوهشگر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 حجت الاسلام علی اکبر چهری، معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان در این نشست با اشاره به ضرورت تدوین سند جامع پژوهشی به عنوان نقشه راه مدارس علمیه گیلان، از معاونان پژوهش مدارس خواست در راستای پویایی هرچه بیشتر امر پژوهش، علاوه بر راه اندازی انجمن های علمی، توانمندی های طلاب هر منطقه را مد نظر قرار داده و از ظرفیت برگزاری دوره های ارتقایی پژوهشی اساتید و طلاب، راه اندازی نشریه های علمی ـ پژوهشی، و...، در راستای توسعه فرهنگ پژوهش نهایت بهره را ببرند.

نگاه ویژه مدیریت حوزه های علمیه به پژوهش

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، مدیر حوزه علمیه گیلان نیز با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت فعلی حوزه های علمیه کشور نگاه ویژه ای به مقوله پژوهش دارند، گفت: آیت الله اعرافی در سفری که اخیرا به استان گیلان داشتند، تاکید ویژه ای بر توسعه و تقویت فعالیت های پژوهشی مدارس و شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی(ره) داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد تعیین دروس کامل پژوهشی در سطح یک حوزه باشیم.

در بخش پایانی این نشست، حجت الاسلام پورمحمد، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در کارگاه آموزشی، آخرین روش های تحقیق و پژوهش را رائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha