پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازدید

حوزه/ حجت‌الاسلام افتخاری گفت: امروز انقلاب اسلامی داعیه جهانی‌شدن دارد و این رسالت بر عهده حوزه‌های علمیه است تا بتوانند با نشر معارف دینی و اخلاق ناشر این انقلاب پربرکت در جهان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام افتخاری در حاشیه بازدید از ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک، اظهار داشت: طلاب با ورود به حوزه عزت‌نفسی را که شاید قبلاً نداشته‌اند در این مکان معنوی پیدا می‌کنند.

 استاد حوزه علمیه تهران تصریح کرد: مسئله اول در بحث طلبگی، هویت طلبگی است و اینکه در حوزه باید تربیت افراد باشخصیت خودساخته باشد و افرادی که در حوزه هستند، خود را موظف به انجام مقررات و قوانین وضع‌شده در جامعه مدنی و الهی بدانند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه طراحی حکیمانه ائمه اطهار(ع) برای حفظ و ساماندهی دین است و امروز مدارس علمیه موفق شده‌اند در مسیر تحول کیفی به‌جایی برسند که رسالت جهانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام افتخاری خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی داعیه جهانی‌شدن دارد و این رسالت بر عهده حوزه‌های علمیه است تا بتوانند با نشر معارف دینی و اخلاق ناشر این انقلاب پربرکت در جهان باشیم.

وی گفت: امروز دشمن از فضای مجازی و امکانات بسیار زیاد آن به‌عنوان فرصتی برای خود بهره گرفته تا فرهنگ بی‌دینی را در کشورهای اسلامی نهادینه‌سازی کند و چنانچه می‌خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم باید به ترویج فرهنگ اسلامی بپردازیم.

استاد حوزه علمیه تهران اظهار کرد: در این رابطه حوزه‌های علمیه و طلاب آن‌ها نقش بسیار مهم و مؤثری ایفا می‌کنند که به همین سبب بایستی ازنظر علمی غنی باشند و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: به همت خواهران طلبه امروز انحصار تولید علم شکسته شده؛ اگر تا دیروز تولید علم تنها به حوزه‌های علمیه بزرگ و ویژه، منحصر بود، امروز خواهران طلبه این انحصار را شکسته‌اند و شاهد آثار پژوهشی فاخر از تمام نقاط کشور هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha