جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی

محقق حوزوی عرصه سبک زندگی تصریح کرد: اصلاح سبک زندگی، پیش نیاز مهم حمایت جدی از تولید ملی و کالای ایرانی است.

حجت الاسلام حمید فاضل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که گفتمان علمی و منطقی در راستای حمایت از کالای ایرانی باید شکل بگیرد، اظهار داشت: سبک زندگی اساساً مجموعه ای در هم تنیده مشتمل بر الگوهای رفتار فردی و اجتماعی است که یک فرهنگ و نظام معنایی متمایز را در جامعه بشری به تصویر می کشد.

وی افزود: از این رو سبک زندگی، پیوند تنگاتنگی با فرهنگ دارد و لذا برای حمایت از کالای ایرانی که ارتباط زیادی با مقوله سبک زندگی دارد ما اول باید به مباحث فرهنگی در جامعه توجه کنیم.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین با اشاره به این که بحث حمایت از کالای ایرانی در سایه تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی محقق می شود، گفت: بی شک چنانچه گرایش‌ ها و انتخاب‌ های سلیقه‌ ای مردم در راستای باورها، ارزش‌ ها و هنجارهای معیار در سبک زندگی اسلامی – ایرانی به ‌خوبی شکل بگیرد، ما قدم های بسیار مهمی در راستای حمایت عملی از تولید ملی برداشته ایم به طوری که به تدریج شاهد نتایج و ثمرات مبارک آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که برای ترغیب مردم و نسل جوان به استفاده از کالای تولید داخل می بایست به طور خاص به اصل کیفیت کالا و قیمت مناسب آن هم توجه کرد، ابراز داشت: از سویی این مبحث را ما باید جا بیندازیم که حمایت از کالای مرغوبی که در داخل کشور و به ‌دست توانمند فرزندان این آب و خاک تولید شده، در واقع حمایت از یک ارزش اجتماعی بسیار مهم و تکریم کار و کارگر ایرانی است.

این پژوهشگر عرصه سبک زندگی همچنین بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی فقط زمانی معنا و توجیه اقتصادی پیدا می کند که هر کالایی یا از کیفیت مطلوب و سازگار با سلیقه ایرانیان بهره‌ مند باشد و یا آن‌که دورنمای روشنی برای بهبود کیفیت آن در یک دوره ی زمانی معقول وجود داشته باشد تا به این وسیله انگیزه اجتماعی کافی و لازم به منظور حمایت از آن وجود داشته باشد.

وی در خاتمه با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیاز به اصلاح فرهنگی دارد، افزود: برای آن که افراد در جامعه مسلمان ایرانی به وظایف اجتماعی خود به درستی عمل کنند و بتوانند در تغییرات و تحولات اجتماعی از جمله مباحث اقتصادی و حمایت از تولید داخل موثر باشند، لازم است که در سه عرصه فرهنگ، کار و سرمایه به خوبی توجیه شوند و البته باید دانست که تحقق اهداف حداکثری در این باره زمان بر است و باید با دلسوزی تمام و پیگیری مجدانه ، حوصله به خرج داد.

حجت الاسلام فاضل خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یکی از ابعاد بسیار مهم حمایت از کالای ایرانی این است که تولید‌کننده نیز تلاش بیش از پیشی به منظور بهبود کیفیت کالاهای تولیدی انجام دهد و هیچ گاه از اصل رقابت پذیری سالم و جلب اعتماد مشتری غافل نشود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha