جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: باید فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر موجب حفظ و اجرای دین و سایر فرایض الهی می‌شود، افزود: باید با استفاده از تبلیغات مثبت و فضاسازی فرهنگی این دو فریضه الهی را در جامعه اشاعه داد.

حجت‌الاسلام هدایتی اجرای فریضه الهی و واجب امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه هر مسلمان دانست و گفت: همه باید برای احیا و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند به کسانی که آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، رستگاری دنیا و قیامت را ارزانی خواهد کرد، اظهار داشت: اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر به حدی زیاد و غیر قابل تصور است که انجام بقیه واجبات در گرو عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر الزام عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر از دیدگاه آیات و روایات شیعی تصریح کرد: امام علی(ع) انجام همه اعمال خوب و حتی جهاد در راه خداوند را در مقابل فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر اقیانوسی بی‌کران دانسته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده امیرالمؤمنین علی (ع) آنچه از دین و شریعت اسلامی شیعه پاسداری می‌کند امربه‌معروف، نهی از منکر و اقامه حدود و اجرای الهی است و به صورت کلی، می‌توان گفت هر کس نسبت به عمل و اجرای این دو فریضه مهم الهی یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجهی کند انسان نیست و بهتر است خود را مرده‌ای در جمع زندگان بپندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha