جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مهدی میرغیاثی

حوزه/ فیلمساز و منتقد حوزوی بر لزوم شکل گیری گفتمان مشترک میان حوزویان و فیلمسازان تاکید کرد.

سید مهدی میرغیاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که برگزاری نشست های مرتبط با نقد و بررسی فیلم ها و سریال ها قطعاً دارای فوایدی است، گفت: حداقل فایده این نشست ها آن است که زمینه تعامل و گفتگوی میان حوزویان و هنرمندان و فیلمسازان فراهم می شود.

وی افزود: به خصوص حوزویان از نزدیک با شرایط و پس زمینه های تولید آثار به خصوص آن ها که در عرصه دینی و در ارتباط با روحانیت ساخته می شوند، آشنا می شوند و این آشنایی باعث می شود که به درک بهتری از اقتضائات کار هنر و فیلمسازی دست یابند.

مدرس دانشکده دین و رسانه وابسته به دانشگاه صدا و سیما در ادامه گفت: البته آنچه ضرورت دارد این که باید این گونه نشست ها جهت دار شده و از تشریفات مرسوم خارج شود و لازمه این کار نیز آن است که با برنامه ریزی و تحقیقات قبلی همراه باشد و افراد کارشناس به طور کامل سریال و فیلم ها را دیده و صرفاً به حواشی در این جلسات نیز پرداخته نشود.

وی اضافه کرد: هنرمندان و فیلمسازان و عواملی هم که به این نشست ها دعوت می شوند، بهتر می توانند از نقطه نظرات حوزویان مطلع شده و به این وسیله بستری فراهم شود که گفتمان مشترک میان فیلمسازان و حوزویان شکل بگیرد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha