جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد تراز اسلامی

حوزه/ نشست کمیته فرهنگی مذهبی ستاد سفر های تابستانی آذربایجان‌ شرقی با حضور اعضا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نشست کمیته فرهنگی مذهبی ستاد سفرهای تابستانی آذربایجان شرقی، با رویکرد بررسی وضعیت آمادگی مساجد برای اقامه فرایض دینی مسافرین و گردشگران و همچنین برنامه ریزی مناسب جهت معرفی آداب و رسوم و فرهنگ استان به مسافرین و گردشگران برگزار شد.

وحید حسین ‌زاده‌، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در این نشست بر لزوم برنامه ‌ریزی منسجم مراکز فرهنگی و هنری استان در جهت ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به مسافرین تابستانی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ استان برای میهمانان خارجی و داخلی تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری و شرکت ها و موسسات برای اجرای برنامه ‌های متنوع و متفاوت تابستانی نسبت به سال های گذشته تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد لیست مساجد و نمازخانه‌ های پارک ‌ها، نمازخانه‌ های شهرداری مناطق، امامزادگان و بقعه‌ها، اماکن متبرکه، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و... که برای اقامه نماز و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در ایام تابستان دایر خواهند بود با ذکر دقیق آدرس و زمان فعالیت و ذکرشماره تماس مسئول هماهنگ کننده اعلام شود.

همچنین مقرر شد لیست مساجد و مراکز فرهنگی یاد شده در یک بولتن و یا بروشور طراحی و چاپ و در یک بسته فرهنگی در اختیار کارشناسان راهنمای گردشگری استان  جهت ارائه به مسافرین و گردشگران قرار گیرد، لیست برنامه‌ها و ساعات فعالیت کلیه فرهنگسراها، مراکز و مجتمع های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ ها، سینماها، کتابفروشی ‌ها، سالن های نمایشی و تئاتر، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موزه ها‌، نمایشگاه ها، پایگاه‌های خبری، مقبرةالشعرا، خانه پروین، اماکن مذهبی تاریخی و گردشگری و... از طریق اعضا کمیته تهیه و در اختیار راهنمای گردشگری قرارگیرد و از طریق بازرسی ها نظارت جدی بر اجرای برنامه اعمال گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha