جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امضای تفاهم نامه مرکز خدمات و هلال احمر

حوزه/ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد و توسعه همکاری‌ها بین دو مجموعه با استفاده از منابع و ظرفیت‌های طرفین در راستای ترویج و توسعه فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و کمک به امر سلامت جامعه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جلسه مرکز خدمات و جمعیت هلال‌احمر کشور، با حضور حجت اسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر و جمعی از مسئولان دو مجموعه با هدف ایجاد و افزایش همکاری‌ها برگزار شد.
بروز بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه مختلف طبیعی و ساخت بشر در ایران و قرار گرفتن این کشور در فهرست کشورهای حادثه‌خیز جهان، ضرورت کسب آمادگی روزافزون و هرچه بیشتر تمامی اقشار و واحدهای جامعه در مقابله با حوادث غیرمترقبه را در درجه بالایی از اهمیت قرار داده است.
در همین راستا بنا به ضرورت و لزوم توجه جدی به مدیریت کارآمد بحران و خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر به آسیب دیدگان طبیعی و حوادث غیرمترقبه و به‌منظور تحقق اهداف موردنظر و انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک، مرکز خدمات و جمعیت هلال‌احمر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر رسید.
توانمندسازی طلاب، روحانیان و خانواده ایشان و کارکنان مراکز حوزوی از طریق آموزش‌های لازم در حوزه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح؛ تعامل و همکاری متقابل در راستای تشکیل گروه‌های داوطلبی طلاب و خانواده ایشان در قالب کانون طلاب و خانه‌های هلال طلاب و بهره‌مند شدن طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر از قبیل توانمندی‌های فکری، تجربی، آموزشی و پژوهشی ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.
در این تفاهم‌نامه، هلال‌احمر به برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، برای گروه هدف مرکز(تمامی طلاب، روحانیان و خانواده ایشان و کارکنان مراکز حوزوی) و صدور گواهینامه؛ برگزاری دوره امداد تکمیلی(تربیت مربی) برای نماینده‌های خاص معرفی شده از سوی مرکز و تأمین وسایل و تجهیزات آموزشی تخصصی، مربوطه به مباحث عملی، متعهد شده است.
همچنین هماهنگی و همکاری برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی - فرهنگی طلاب و روحانیان محترم در برپایی همایش‌های مذهبی – آموزشی و فرهنگی متناسب با مأموریت‌های جمعیت؛ ایجاد زمینه همکاری و مشارکت طلاب و روحانیان در فعالیت‌های داوطلبانه به‌منظور اشاعه فرهنگ داوطلبی و زمینه‌سازی در راستای جذب حداکثری نیروهای علاقه‌مند به فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه گروه هدف مرکز، از جمله تعهدات مرکز خدمات هستند.
این تفاهم‌نامه به مدت سه سال بین دو مجموعه امضا شده و به‌منظور هماهنگی و عملیاتی کردن مفاد آن، کمیته‌ای مشترک بین مرکز و جمعیت تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha