پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شمشیری

حوزه/ استاد عبدالکریم شمشیری استاد دانشگاه و مولف کتب ارزشمند قرآنی ذکر اسماء الهی را راهگشای بسیاری از مشکلات در زندگی و تقویت کننده اراده انسان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، استاد عبدالکریم شمشیری، شب گذشته در همایش  «نسخه های شفابخش قرآن» با اشاره به تاثیر آیات قرآن در ایجاد امید در زندگی، گفت: استفاده از قرآن کریم که پناهگاه محکم و قلعه متبرک الهی است، آنچنان فضای امید، اعتماد، اطمینان را در دل ایجاد می کند که دیگر هیچ رنج و دردی را یارای مقاومت در برابر آن نیست.

وی با بیان اینکه بهترین ذکر در قرآن کریم، آیه ۲۸ سوره رعد است، یعنی «الا بذکر الله تطمئن القلوب» است، ادامه داد: امید به زندگی بهتر و امید به آینده بهتر، یکی از مهم ترین ابزاری است که از نگرانی ها کاسته و شادابی و طراوت روحی را در انسان زنده نگه می دارد.

شمشیری در ادامه بیان داشت: قرآن علاوه بر اینکه خود را مایه آرامش، تسلی خاطر و امیدواری معرفی می نماید، در آیاتی هم به شفا بخش بودن خود اشاره می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته قرآن شفابخشی خود را تنها در بخش امراض مربوط به دل و روان اعلام می کند. همان جا که در آیه  ۵۷ سوره یونس می فرماید: «قد جاءتکم موعظة من ربکم و شفاء لما فی الصدور» ( اندرزی از سوی پرودگارتان برایشما آمده است و درمانی برای آنچه در سینه هاست.)

مولف کتب ارزشمند قرآنی در ادامه بر ضرورت حفظ و به یاد داشتن اسماء الهی تاکید کرد و اظهار داشت: اسماء الهی اراده را تقویت می کند و راهگشای بسیاری از مشکلات زندگی انسان ها است.

شمشیری افزود: هر کس می خواهد قلبی لطیف و چشمی با بصیرت داشته و از زمره غافلین قرار نگیرد، اسماء الله و اذکار الهی را بخاطر بسپارد و آنها را زمزمه کند.

وی افزود: اسماء و آیات را به عزیزان و فرزندان خود آموزش دهید تا حفظ کرده و به کار گیرند تا دچار افکار مزاحم و تخیلات منفی نشوند.

این محقق و صاحب نظر مسائل دینی گفت: یاد خدا نسبت به بنده، روشنی دل، آرامش قلب و رفع نگرانی ها، خشیت و ترس از انجام گناه در محضر خدا، بصیرت یافتن و شناخت شیطان، بخشش گناهان و حکمت و علم و ... از جمله تاثیرات مهم یاد خداست.

شمشیری اظهار کرد: ذکر خدا آثار و ثمرات اعجاب آور باشکوهی دارد که هر یک از آنها در سازندگی روحی و اخلاقی انسان موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha