پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیشنهاد می شود که در جلسه مشترک ائمه جمعه سطح استان، کارگاه‌های آموزشی با موضوع بهداشت و ارتقای سلامت با همکاری مرکز خدمات و شبکه بهداشت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»   در استان کردستان، نشست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان کردستان و شبکه بهداشت شهرستان سنندج با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان با موضوع برنامه‌های معاونت سلامت و امور بیمه‌های، امروز  در سنندج برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از مدیر و مجموعه مرکز خدمات استان، برنامه‌ها و خدمات این مرکز در حوزه بهداشت و بیمه را همچون سایر بخش‌ها موفق ارزیابی نمود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: آموزش گروه‌های مرجع بسیار مهم است و  اگر طلاب و روحانیان به ویژه کسانی که دارای تریبون هستند آموزش‌های لازم را در حوزه بهداشت و سلامت ببینند می‌توانند نقش مربی را ایفا کرده و این‌گونه مطالب را به بهترین شکل به مخاطبان خود منتقل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: پیشنهاد می شود که در جلسه مشترک ائمه جمعه سطح استان، کارگاه‌های آموزشی با موضوع بهداشت و ارتقای سلامت با همکاری مرکز خدمات و شبکه بهداشت برگزار شود.

وی در پایان سخنان خود ضمن برشمردن مزایای طب سنتی در دو مبحث پیشگیری و درمان، توجه بیشتر به این موضوع در سرفصل‌های آموزشی را خواستار شد.

رویکرد مرکز خدمات در حوزه سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان است

حجت الاسلام علی حسینی‌فر نیز در این نشست به تشریح اهداف و برنامه‌های معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه کردستان پرداخت و اظهار داشت: رویکرد اصلی مرکز خدمات در حوزه سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان است که این رویکرد بسیار مورد تأکید آموزه‌های دینی بوده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان نقش آموزش را در حفظ و ارتقای سلامت حوزویان بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: استان کردستان از استان‌های پیشگام در ترویج فرهنگ سلامت و خودمراقبتی در جامعه بوده و افزایش کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی بهداشت و سلامت در سال جاری در دستور کار این مرکز قرار دارد.

در ادامه این نشست، دکتر یوسفی؛ رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنندج ضمن تقدیر و تشکر از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، از این مرکز به‌عنوان سازمان پیشرو و حامی سلامت در استان کردستان یاد کرد که در دو سال اخیر با تلاش و دلسوزی فراوان، موفق به آموزش حداکثری به افراد تحت پوشش خود در حوزه سلامت و خودمراقبتی شده است.

وی همچنین از شکل‌گیری و تربیت سفیران سلامت به‌عنوان یکی از برنامه‌های ویژه مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نام برد و افزود: گروه‌های سفیر سلامت در قشر طلاب و روحانیان نیز با همت مرکز خدمات با عنوان همیاران سلامت تشکیل شده است و در چند مرحله آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

در ادامه این جلسه فرید شهسواری، معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات استان با ارائه گزارش فعالیت‌های این مرکز گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بررسی اسناد درمانی تحویلی طلاب به بیمه تکمیلی، نیازسنجی لازم در جامعه هدف انجام گرفته و بر اساس این نیازمندی‌ها، کارگاه‌های آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در چهار حوزه جسم، روان، طب سنتی و امداد و نجات برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان از افزایش 85 درصدی این آموزش‌ها در دو سال اخیر خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 کارگاه آموزش بهداشت در مرکز خدمات برگزار شده است و بیش از 960 نفر از جامعه هدف این مرکز آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha