جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارزانی

حوزه/ حجت الاسلام ارزانی، «تضعیف روحانیت»، «ایجاد شکاف بین مردم و روحانیون» و «ایجاد شکاف میان اقشار مختلف مردم» را سه هدف شوم دشمن دانست و عنوان کرد: روحانیت و مردم عوامل اصلی ایجاد انقلاب هستند، ولذا دشمن این دو جبهه را هدف قرارداده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، پیش از ظهر امروز در جلسه افتتاحیه همایش مدیران استانی و ستادی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور، با اشاره به این روایت که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند ای علی اگر یک نفر به واسطه تو هدایت شود از هرآنچه خورشید برآن می تابد ارزشمند تراست، گفت: هدایت بشر رسالت تمامی انبیا بوده و قصد همه آنها این بود که عبد را با هدایت به پروردگار برسانند، کاری که در کانون های فرهنگی قراراست انجام بگیرد بر همین مبنا است.

مشاور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: براساس روایات، دعوت از دیگران از سه حالت خارج نیست یا قول صادق یا توصیه حسن ویا جدال احسن باشد.

وی افزود: هدایتگری مسئله ای است که مساجد در حوزه فرهنگی پیش قراول آن هستند، اگر مساجد این رسالت را انجام دهند، جامعه به سمت تعالی و رشد سوق پیدا می کند

حجت الاسلام ارزانی عنوان کرد: در این عرصه نقش روحانیت و عالمان دینی بسیار حساس و مهم است، لذا نقش امام جماعت مساجد از این حیث بسیار حائز اهمیت است که به تعبیر رهبری جلودار هدایت است

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با این روند شکل گرفت وامسال در چهلمین سال خود قراردارد که عدد 40 یک عدد کمال وبالغیت است، لذا تمامی سیاست ها وکارکردها ما دراین اتقلاب باید متناسب با کمال 40 سالگی باشد ،شکل گیری انقلاب بر همین دو رکن مهم حضور مردم وعالم دینی ورهبر حکیم استوار بود

حجت الاسلام ارزانی، «تضعیف روحانیت»، «ایجاد شکاف بین مردم و روحانیون» و «ایجاد شکاف میان اقشار مختلف مردم» را سه هدف شوم دشمن دانست و عنوان کرد: روحانیت و مردم عوامل اصلی ایجاد انقلاب هستند، ولذا دشمن این دو جبهه را هدف قرارداده تا بین این دوقشر فاصله بیندازند و متاسفانه توفیقاتی هم دشمن در جنگ نرم خود داشته است.

 وی با اشاره به این که حیات بشری با تفاوت های میان افراد شکل می گیرد ولذا این تفاوت ها واختلاف سلیقه ها طبیعی است، ولی بشر باید بتواند زیست عالی ایجاد کند، ادامه داد: در کانون های فرهنگی که انسجام ووحدت آفرین باید اتفاق بیفتد که این وحدت باید حول ولایت فقیه در نظام اسلامی و امام جماعت صورت گیرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور تاکید کرد: اسلام همواره بر همفکری و هم آرایی و همنظری و هم آوردی تاکید کرده که ایجاد کانون های فرهنگی، بستری مهم برای تحقق این مهم است، ابتدا باید کار گروهی را آموزش ببینیم واجرا کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: ما باید در مساجد با همه سلیقه ها و افراد کار کنیم و بدانیم که خدمت در مسجد ارزشمند و توفیق الهی است.

وی بیان کرد: مسجد قطرات محلات را در اقیانوس خدا جمع می کند، بنابراین کثرت و اتحاد باید محور کار در مسجد باشد، حضور تک تک آحاد در مسجد مهم است، مراقب باشیم مانع از حضور کسی نشویم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha